پسربچه ٦ساله، قربانی آزار‌های نامادری



صحنه قتل پسربچه مشهدی دیروز به وسیله پدر و نامادری‌اش بازسازی و ابعادی از این حادثه فاش شد. زن جوانی هفتم مهر امسال پسربچه شش‌ساله‌ای را برای درمان به بیمارستان رضویه مشهد منتقل و ادعا کرد در گلوی فرزندش غذا گیر گرده است. ساعتی بعد پسر شش‌ساله به نام طاها به علت شدت جراحات جانش را از دست داد. پزشک بیمارستان علت مرگ او را خون‌ریزی مغزی تشخیص داد و با توجه به وجود آثار کبودی روی بدن طاها موضوع به قاضی جنایی مشهد اعلام شد.

 

در ادامه، تحقیقات از پدر طاها آغاز شد که او ابتدا اعلام کرد سر پسر وقتی او را نزد مرد رمالی برده بود، با چارچوب در برخورد کرده و جان باخته است. با توجه به تناقض‌گویی‌های مرد جوان او بازداشت و تحقیقات از همسر ٢١ساله‌اش به نام مهناز آغاز شد. زن جوان در بازجویی‌ها گفت: ١٣ ماه قبل پس از طلاق از همسرم به عقد پدر طاها درآمدم. او مرد خوبی بود و سه ماه قبل فرزندم به دنیا آمد. چون طاها را دوست داشتم، او را که فرزند همسر اول همسرم بود، نزد خود نگه داشتیم. چند روز قبل طاها نتوانست چیزی بخورد که او را نزد مرد رمالی بردیم که هنگام بازگشت سرش به چارچوب در خورد و به این حال درآمد، چون پول نداشتیم او را به بیمارستان نبردیم تا اینکه حالش وخیم شد.

 

در ادامه با بازداشت مرد جوان، نامادری طاها سکوتش را شکست و در بازجویی‌ها گفت: چندی‌قبل متوجه شدم طاها می‌خواهد روی صورت کودک سه‌ماهه‌ام چنگ بکشد. عصبانی شدم و از آن زمان به بعد او را کتک می‌زدم. در این مدت او هر کار بدی می‌کرد، به خاطر اینکه فکر می‌کردم با دستور مادرش در حال اذیت من است، او را کتک می‌زدم. روز حادثه او بار دیگر اذیت کرد. دستان او را گرفتم که یکباره او برای فرار از دستم به سمت بالا پرید و سرش به طاقچه خانه خورد. در این مدت او را در خانه نگه داشتیم تا اینکه حالش بد شد و مجبور شدیم به بیمارستان منتقلش کنیم.

 

پس از اعترافات مادرخوانده طاها با توجه به اینکه پدر او نیز در کودک‌آزاری نقش داشت، هر دو آنها بازداشت شدند و صبح دیروز در حضور سیدجواد حسینی، بازپرس جنایی مشهد، صحنه‌های کودک‌آزاری او را بازسازی کردند.

 

بازسازی صحنه این جنایت در حالی اتفاق افتاد که پرونده یک کودک‌آزاری دیگر نیز در شهرستان رفسنجان در حال رسیدگی است. حسین رئیسی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان، درباره کودک‌آزاری در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این پدیده از دیدگاه قانون‌گذار جرم است، دستگاه قضائی بدون هیچ‌گونه مماشاتی با متهمان بزه کودک‌آزاری برخورد قاطع خواهد کرد. وی عنوان کرد: در گزارش اورژانس اجتماعی مبنی بر کودک‌آزاری در یک خانواده، بلافاصله دستورات قضائی لازم برای پیگیری موضوع صادر شد که از سوی مأموران انتظامی و اورژانس، کودک به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) شهرستان رفسنجان منتقل شد.

 

رئیسی‌نژاد تصریح کرد: در ابتدای این حادثه مادر دختر سه‌ساله به نام ستایش به عنوان متهم دستگیر اما پس از انجام تحقیقات مشخص شد کودک‌آزاری به وسیله ناپدری این کودک که اعتیاد به مواد مخدر داشته، صورت گرفته است. وی ادامه داد: درحال‌حاضر مادر این کودک نیز هشت‌ماهه باردار است و خود او نیز مورد ضرب و جرح به وسیله ناپدری طفل قرار گرفته بود. این زن پس از تکمیل تحقیقات آزاد شد. این مقام قضائی بیان کرد: دستورات قضائی لازم برای دستگیری ناپدری ستایش صادر شده است. وی گفت: وضعیت عمومی ستایش مطلوب است و پس از سلامتی کامل با دستور مقام قضائی برای نگهداری به بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

 

  اخبار  حوادث  -  شرق  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------