پایان ٨‌سال انتظار برای مرگ



پسر قاتل با پرداخت ٦٠٠‌میلیون تومان به خانواده اولیای دم رضایت گرفت

  به  گزارش شهروند؛ پسر جوانی که با خواستگار خواهرش درگیر شد و او را با ضربات چاقو به قتل رساند، درنهایت توانست پس از گذشت ٨‌سال با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی پیدا کند. این پسر ٦٠٠‌میلیون تومان به خانواده اولیای دم پرداخت کرد تا توانست از مرگ نجات پیدا کند.

 

ماجرای این پرونده به ٨‌سال پیش برمی‌گردد. روز ٤ تیرماه‌ سال ٨٧ بود که ٤ مرد جوان در مرکز تهران به سراغ یک پسر رفتند و او را در مقابل چشم مردم و همسایه‌ها با ضربات چاقو به قتل رساندند. شاهدان صحنه این جنایت درحالی‌که به‌شدت شوکه شده بودند، بلافاصله موضوع را با کلانتری ١٠٦ نامجو در میان گذاشتند و ماموران نیز با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران، قربانی به بیمارستان بوعلی منتقل شد و کارآگاهان و بازپرس جنایی نیز به محل حادثه آمدند و تحقيقات براي رازگشايي اين جنايت آغاز شد.

 

ماموران در نخستین گام از تجسس‌های خود به سراغ شاهدان صحنه جنایت رفتند. آنها نیز به ماموران گفتند: «ما در خانه‌هایمان بودیم که ناگهان صدای فریادهای نادر، پسر همسایه را شنیدیم. وقتی به کوچه آمدیم چهار مرد جوان را دیدیم که به او حمله کرده بودند. آنها با چاقو به جان نادر افتاده بودند و او را می‌زدند. وقتی سعی کردیم جلوی آنها را بگیریم، فریاد زدند و گفتند که موضوع ناموسی است. آنها اجازه دخالت ندادند و بعد از این‌که نادر را زخمی کردند با خودرو ام‌وی‌ام خود از محل متواری شدند.»

 

در ادامه از بیمارستان خبر رسید که تلاش پزشکان برای نجات جان پسر جوان بی‌نتیجه مانده و او جانش را از دست داده است. این درحالی بود که شاهدان شماره پلاک خودرو متهمان را هنگام فرار یادداشت کرده بودند و آن را در اختیار پلیس قرار دادند. با بررسی این شماره پلاک ماموران دریافتند که این خودرو متعلق به یک زن جوان است. درحالی‌که تیم تحقیق قصد بازجویی از صاحب خودرو را داشت، چند ساعت بعد از این جنایت ٤ مرد جوان با مراجعه به کلانتری خود را تسلیم پلیس و به قتل اعتراف کردند.

 

عامل اصلی این جنایت به نام حمید ٢٩ ساله در تحقیقات به ماموران گفت: «نادر خواستگار خواهرم بود. او چندباری خواهرم را از ما خواستگاری کرد ولی من مخالفت کردم. دلایلم هم کاملا منطقی بود، ولی نادر دست‌بردار نبود و از وقتی هم متوجه مخالفت من شد، مزاحمت‌هایش را آغاز کرد. از دست او آسایش نداشتیم. هر روز و هر شب جلوی در خانه ما می‌آمد و سد راه خواهرم می‌شد. حتی روی خودرو پدرم هم ضد رنگ ریخت و یک‌بار هم شیشه‌های خودرو او را ‌شکست. خلاصه دست‌بردار نبود و هر بار به شکلی برای ما مزاحمت ایجاد می‌کرد. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم کاری کنم که او دست از مزاحمت‌هایش بردارد. روز حادثه با او تماس گرفتم و خواستم با هم صحبت كنيم. با او قرار ملاقات گذاشتم و به همراه برادرم و دامادمان و برادر دامادمان با خودرو همسرم به محل قرار رفتیم.

 

من داخل خودرو نشستم و برادرم و دامادمان به سراغ نادر رفتند. تنها قصدمان از این قرار صحبت بود ولی مقتول به محض دیدن ما با قمه به سمت برادرم و شوهر خواهرم حمله کرد. برای همین من هم وارد ماجرا شدم و برای کمک به سمت آنها رفتم. برادر دامادمان هم آمد و ما چهار نفری مقتول را مجروح کردیم. بعد از آن متواری شدیم و در راه فرار چاقو را در حياط خانه يكي از همسايه‌ها انداختيم. بعد از آن به خانه‌مان رفتيم. اصلا تصورش را هم نمی‌کردیم که او مرده باشد. فکر می‌کردیم تنها زخمي شده است. اما وقتی كه از مرگ او باخبر شديم تصميم گرفتيم خودمان را معرفي كنيم.»

 

با اعترافات متهمان، آنها صحنه جنايت را هم بازسازی کردند و درنهایت پرونده‌شان پس از صدور کیفرخواست برای بررسی به شعبه ٧١ دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. متهمان در این شعبه پاي ميز محاكمه رفتند. در آن جلسه متهم اصلی به درخواست اولياي دم به قصاص محکوم شد.

 

این حکم در شعبه ١٧ ديوانعالي كشور نیز بررسی شد و درنهایت به تأیید قضات این شعبه نیز رسید. بنابراین پرونده براي اجراي حكم به دادسراي جنايي تهران ارجاع شد. متهم به اجرای حکم اعدام نزدیک‌تر شده بود که درنهایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسراي جنايي پايتخت، اولياي دم صبح دیروز به دادسرا رفتند و با دريافت ٦٠٠ ميليون تومان از قصاص متهم گذشت و رضایت خود را اعلام كردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------