مجری قلابی شبکه ماهواره ای کلاهبرار بود



فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: کلاهبردار اینترنتی که خود را مجری شبکه ماهواره‌ای معرفی کرده بود، با داشتن پنج شاکی دستگیر شد.

 به گزارش مهر، سردار عبدالرضا ناظری از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با تلاش پلیس فتا خبر داد و گفت: مرد کلاهبردار از طریق فضای مجاری، خود را مجری معروف شبکه ماهواره ای معرفی کرده و با ایجاد سایت و صفحه های اجتماعی برای افرادی که به دنبال اقامت در کشورهای عربی بودند، هزینه تهیه ویزا و گرین کارت از مالباختگان دریافت می کرد.

 

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس فتا با شکایت یکی از شهروندان دماوندی آغاز شد، بیان کرد: تلاش شبانه روزی ماموران فتا سرنخ هایی از متهم در کرمانشاه به دست آمد که توسط ماموران پلیس با اخذ نیابت قضایی متهم را در عملیاتی دستگیر کردند.

 

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون پنج شاکی از این متهم از شهرهای مختلف شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: طی بازجویی های صورت گرفته، کلاهبردار اینترنتی مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال تاکنون از مالباختگان دریافت کرده است.

 

سردار ناظری ادامه داد: ۲هزار نفر به سایت های کلاهبرداری مراجعه کردند که از این تعداد به ۱۵۰ نفر پیشنهاد تهیه ویزا شده بود که پنج نفر مورد اخاذی قرار گرفتند و اغلب آنان نیز در استان های جنوبی، غربی و برخی در اطراف تهران بودند.

 

وی گفت متهم از مالباختگان خواسته بود تا در صورت هرگونه اطلاع به پلیس، به واسطه همکاری با شبکه های ماهواره ایی مورد تعقیب قرار می گیرید، در حالی که سایت های مربوطه جعلی بودند.

 

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: پلیس فتا شرق استان تهران با کسب تجارب و تخصص کامل، تاکنون بیش از ۹۰ درصد جرائم اینترنتی و فضای مجازی را از ابتدای سال جاری تاکنون کشف کرده و متهمان نیز دستگیر شده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------