انهدام باند دزدان خانه‌های ویلایی در رشت



تماس بموقع یکی از ساکنان محله مرکزی رشت، به دزدی‌های سریالی از خانه‌های ویلایی این شهرستان پایان داد.

  به گزارش  ایران ، پلیس شهرستان رشت از چندی قبل در جریان سرقت از خانه‌های ویلایی در مرکز شهرستان قرار گرفته و شناسایی سارقان را در دستور کار قرار داده بود.

 

در حالی که تجسس‌های پلیس برای به‌دست آوردن ردی از دزدان ناشناس آغاز شده بود یکی از ساکنان محله‌ای در مرکز رشت در تماس با پلیس از ورود 3 مرد ناشناس به خانه‌ای ویلایی خبر داد و مأموران گشت کلانتری بلافاصله در محل حاضر شدند. سارقان که با دیدن مأموران غافلگیر شده بودند پا به فرار گذاشتند اما در عملیات تعقیب و گریز یکی از اعضای باند که اهل و ساکن غرب کشور بود دستگیر شد.متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به سرقت از خانه‌های ویلایی به فعالیت در یک باند 8 نفره سرقت از سال 93 در شهر رشت اعتراف کرد. با اعتراف‌های متهم مشخص شد اعضای باند، در قالب تیم‌های 3 یا 4 نفره با اجاره خانه‌ای در اطراف شهرستان رشت و بااطمینان از خالی بودن خانه‌ها، براحتی نقشه سرقت هایشان را اجرامی کنند.بدین‌ترتیب مأموران پلیس که با پرونده 52 سرقت از خانه‌ها روبه‌رو بودند با دریافت نیابت قضایی راهی غرب کشور شده و 2 نفر دیگر از اعضای باند را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

 

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: دزدان تاکنون به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌های ویلایی اعتراف کرده‌اند و یک مالخر نیز در این رابطه شناسایی شده است.هم‌اکنون تلاش برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.وی از شهروندان خواست با روشن نگه داشتن لامپ خانه در شب یا بهره‌گیری مطلوب از ابزار حفاظتی و پیشگیرانه نظیر قفل ضد سرقت، نرده آهنی و دوربین مداربسته موجب کاهش انگیزه سرقت سارقان شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------