راز قتل پیرزن 70 ساله در خیابان دماوند بر ملا شد+تصاویر



راز قتل پیرزن 70 ساله در خیابان دماوند با دستگیری کارگر افغان فاش شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در ساعت 17:00 مورخه 10/05/1395 یک فقره کشف جسد متعلق به پیرزنی 75 ساله در محل سکونتش در خیابان دماوند – خیابان باباطاهر به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد . 

 

نحوه کشف جسد : 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات مشخص شد که دختر متوفیه پس از چند روز تماس تلفنی با مادرش و عدم پاسخگویی از سوی وی ، به منزل مادرش مراجعه و پس از ورود به داخل خانه با جسد وی در داخل اتاق خواب روبرو شده است . 

 

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با توجه به نحوه ی کشف جسد پیرزن ( دست و پا و دهان بسته شده ) ، مأمورین کلانتری اطمینان پیدا کردند که پیرزن توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده که بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی اعلام شد . 

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

سرقت ، انگیزه ارتکاب جنایت : 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از حضور در محل جنایت ، به تحقیق از دختر مقتوله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که یک رشته گردنبند به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان که بنا بر اظهارات دختر مقتوله همیشه از سوی وی استفاده می شده ، در زمان کشف جسد وجود نداشته است ؛ همچنین بررسی های اولیه ی بعمل آمده از جسد و همچنین محل ارتکاب جنایت نیز حکایت از آن داشت که قاتل یا قاتلین به احتمال بسیار فراوان ، پس از ضرب و شتم مقتوله ( وجود آثار بر روی بدن ) و تخریب درب کمدهای دیواری ، قصد سرقت اموال باارزش مقتوله را داشته اما وی از نشان دادن محل نگهداری اموال باارزش خود خودداری نموده چراکه در ادامه و با راهنمایی دختر مقتوله محل نگهداری اوراق بهادار و دیگر طلا و جواهرات مادرش به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان شناسایی و تمامی این اموال در آنجا کشف شد .  

 

شناسایی و دستگیری متهم : 

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از دیگر اهالی مجتمع مسکونی محل زندگی مقتوله ( یک مجتمع مسکونی 4 طبقه که مقتوله در طبقه اول آن زندگی می کرد ) اطلاع پیدا کردند که از چندی پیش جوانی افاغنه بنام "احمد . م" ( 22 ساله ) به عنوان کارگر خدماتی و جهت انجام نظافت به خانه ی مقتوله تردد داشته که این موضوع از سوی دختر مقتوله مورد تأیید قرار گرفت . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

با شناسایی "احمد . م" به عنوان شخصی که آخرین بار به منزل مقتوله تردد داشته ، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت اما در ادامه مشخص شد که همزمان با وقوع جنایت و کشف جسد مقتوله ، گوشی تلفن همراه احمد نیز خاموش شده ! و هیچ کس از وی اطلاعی ندارد . 

 

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی مخفیگاه "احمد . م" در محدوده میدان امام حسین در یک ساختمان نیمه کاره شدند که در آنجا به عنوان کارگر ساختمانی مشغول بکار شده بود ؛ کارآگاهان با شناسایی دقیق مخفیگاه احمد به این محل مراجعه و در مورخه 16/07/1395 موفق به دستگیر وی شدند . 

 

اعتراف به جنایت پس از یک ماه سکوت : 

"احمد . م" پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی منکر هرگونه ارتکاب جنایت و سرقت از منزل پیرزن شد اما در ادامه ی اقدامات و تحقیقات پلیسی ، سرانجام در ساعت 14:00 روز پنجشنبه مورخه 13/08/1395 لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت و فروش گردنبند 15 میلیون تومانی به مبلغ 650 هزار تومان !!!! اعتراف کرد . 

 

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " از چند ماه پیش ، در کشور افغانستان در حال خانه سازی برای خود هستم و به این دلیل به تعدادی از دوستان و بستگان خود مقروض هستم ؛ توسط یکی از دوستانم ، برای انجام نظافت به مقتوله معرفی شدم ؛ طی مدتی که برای انجام نظافت به خانه ی پیرزن رفت و آمد داشتم ، از وضعیت مناسب مالی و تنها بودن وی اطلاع پیدا کردم .

 

هر بار که برای نظافت به آنجا می رفتم ، رشته ی گردنبند قیمتی را بر روی گردن پیرزن می دیدم تا اینکه تصمیم به سرقت پول و جواهرات پیرزن گرفتم ؛ [ روز جنایت ] پس از ورود به داخل خانه ، در یک فرصت و در داخل پذیرایی ، با روسری اقدام به بستن دهان و دست و پای مقتوله کردم و او را به داخل یکی از اتاق های خواب کشیدم ؛ در آنجا اقدام به سرقت گردنبند مقتوله کردم ؛ دادن محل جواهراتش نشد و من نیز شروع به ضرب و شتم او کردم که ناگهان او شروع به فریاد زدن و درخواست کمک از همسایگان نمود ؛ در یک لحظه ، روسروی را به دور گردن پیرزن انداخته و محکم فشار دادم که باعث مرگ وی شد ؛ به دنبال محل نگهداری پول و جواهرات پیرزن گشتم و برای پیدا کردن آنها ، درهای کمدهای دیواری را تخریب نمودم اما هیچ پول و جواهراتی را در آنها پیدا نکردم ؛ سرانجام با سرقت همان یک رشته گردنبند همراه پیرزن از خانه خارج شده و از محل متواری شدم " . 

 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------