درخواست قاتل برای پرداخت قسطی دیه



مردی که پس از قتل مردی معتاد در پاتوق معتادان، از مجازات اعدام نجات یافته و به دیه و حبس محکوم شده بود، درخواست کرد دیه را قسطی پرداخت کند.

به گزارش جام‌جم، ششم آذر سال 91 و به دنبال کشف جسد مردی در صفادشت شهریار، تحقیقات پلیسی برای راز گشایی از این جنایت آغاز شد.

 

بررسی‌ها نشان می‌داد بخشی از صورت و دست مقتول را حیوانات وحشی خورده بودند. با بررسی پرونده افراد ناپدید شده، هویت مقتول شناسایی و ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند مقتول برای مصرف مواد مخدر به باغی در صفادشت می‌رفته است.

 

با کشف این سرنخ،‌ صاحب باغ شناسایی و دستگیر و در بازجویی‌های اولیه منکر قتل شد و گفت: روز حادثه در حال بیل زدن باغ بودم. از مقتول خواستم کمک کند، اما او طفره رفت. من هم عصبانی شدم و با بیل ضربه‌ای به صورتش زدم. از بینی‌اش خون جاری شد‌. بدون این که حرفی بزند، به اتاق رفت و خوابید. صبح فردا که خواستم بیدارش کنم، متوجه مرگ او شدم. جسدش را میان پتویی پیچیدم و با وانت، او را به محلی خلوت در صفا دشت بردم و رها کردم.

 

متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که قضات دیوان عالی کشور، رای را نقض کردند. پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران رسیدگی و این بار، متهم به دیه و سه سال حبس محکوم شد.

 

عامل جنایت با ارسال درخواست به دادگاه، خواستار قسط‌ بندی دیه مقتول شد. دیروز به این درخواست رسیدگی شد که عامل قتل اظهار کرد: بعد از دستگیری مجبور شدم، باغ را بفروشم و به طلبکاران بدهم. در حالی حاضر، دارایی‌ای ندارم تا دیه را پرداخت کنم. اگر دادگاه و اولیای‌دم موافقت کنند، حاضرم دیه را قسطی پرداخت کنم.

 

قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پس از ادعای این مرد، دستور بررسی دارایی او را صادر کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------