قاچاقچی عتیقه در بهارستان پایتخت به دام افتاد/ کشف شیپور تاریخی و قاب فلزی قرآن



سرهنگ کرمی، صبح امروز از دستگیری یک حامل اشیای عتیقه قاچاق در محدوده بهارستان خبر داد.

 سرهنگ مهدی کرمی رییس کلانتری 109 بهارستان، درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،‌ گفت: روز گذشته یکی از تیم های گشتی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که به رفتارهای فردی که یک ساک بزرگ را حمل می کرد و سعی داشت آن را از دسترس دیگران دور نگه دارد مشکوک شدند. 

 

وی افزود: با توجه به حساسیت جغرافیایی و احتمال وجود خطر برای شهروندان ماموران به فرد مظنون دستور توقف دادند و بلافاصله با هماهنگی های لازم از سوی مقام قضایی دستور بازرسی کیف مذکور صادر شد. 

 

رییس کلانتری 109 بهارستان ادامه داد: متهم که سعی داشت با حرف های ضد و نقیض از دست ماموران خلاص شود در نهایت مجبور به تمکین شده و در بازرسی از ساک همراه وی چندین قطعه اشیای قدیمی و عتیقه شامل یك جلد قرآن، تبرزین، شیپوری از جنس شاخ، باد زن دمنده، 2 رشته تسبیح سفالی و یک قاب فلزی قرآن کشف و ضبط شد. 

 

سرهنگ کرمی اظهار داشت: بر این اساس متهم به همراه اموال مذکور به کلانتری منتقل و پس از هماهنگی با کارشناسان میراث فرهنگی قرآن مذکور مورد بررسی قرار گرفت که قدمت آن به حدود 300 سال قبل تخمین زده شد و همچنین سایر اقلام مکشوفه نیز جز اموال قدیمی و عتیقه مشخص شدند. 

 

گفتنی است،‌ متهم با شکایت نماینده قانونی سازمان میراث فرهنگی و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا در این خصوص تحقیقات تکمیلی انجام شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------