سرقت محموله های پالایشگاه تهران با شگرد بیهوشی/دو متهم دستگیر شدند+تصاویر



باند سرقت محموله های پالایشگاه تهران با تلاش ماموران پلیس آگاهی متلاشی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در مورخه 04/05/1395 راننده یک دستگاه تریلر با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر به مأمورین اعلام کرد : در مورخه 23/04/1395 ، از پالایشگاه نفت در جاده باقرشهر اقدام به بارگیری محموله ی روغن صنعتی به مقصد خرم آباد کرده اما در میانه ی راه و پس از بیهوش شدن توسط شخصی که فکر می کردم همکار ( راننده کامیون ) است ، خودرو یدک کش و محموله روغن صنعتی آن سرقت شد. 

 

  اخبارحوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف محموله" و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

 

اظهارات راننده کامیون : 

راننده تریلر پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در مورخه 23/04/1395 از داخل پالایشگاه اقدام به بارگیری محموله روغن صعنتی خودرو کردم ؛ پس از بارگیری و خروج از داخل از انبار پالایشگاه ، در بیرون از پالایشگاه قصد بستن چادر ماشین را داشتم که در این زمان ، فردی ناشناس به من مراجعه نمود و عنوان داشت : "برادرم در شهرستان تصادف کرده" و به این بهانه از من درخواست کرد تا مرا تا قسمتی از مسیر مشترک ، همراه خود ببرم ؛ ابتدا قبول نکردم اما زمانیکه این شخص با ارائه مدارک شناسایی و ارائه گواهینامه مدعی شد که همانند من راننده خودرو سنگین است و به نوعی همکار من می باشد ، قبول کردم تا با من همراه شود . 

 

  اخبارحوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

پس از بستن چادر ، دو نفری سوار تریلر شده و حرکت کردیم ؛ پس از رسیدن به منطقه کهریزک ، به قصد تهیه آبا یخ از ماشین پیاده شده و به یک مغازه در حاشیه ی جاده مراجعه کردم که این شخص نیز بهمراه من از تریلر پیاده و پس از دقایقی با چند عدد نوشیدنی رانی به کامیون بازگشت ؛ پس از رسیدن به قم و زمانیکه قصد وارسی لاستیک ها را داشتم ، این شخص پیشنهاد کرد تا او پشت فرمان بنشیند تا من مقداری استراحت کنم و من نیز پیشنهاد او را قبول کردم ؛ در آنجا بود که من یکی از نوشیدنی های رانی را باز کرده و یکی از آنها را خوردم ؛ پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و تنها زمانیکه بیدار شدم ، خودم را در داخل بیمارستان شهرستان بوئین زهرا مشاهده کردم ؛ آنجا بود که به من گفتند که چندین روز است که تحت مراقبت پزشکی قرار دارم ". 

  

تحقیقات پلیسی : 

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان با مراجعه به پالایشگاه نفت اقدام به بررسی تصاویر مورخه 23/04/1395 بدست آمده از دوربین های مداربسته کرده ، با بررسی این تصاویر صحت اظهارات راننده ی تریلر محرز شد . 

 

در ادامه و با انجام اقدامات چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار و در ضمن تحت تعقیب مرجع قضایی بنام "مجتبی . ن" (متولد 1355) شدند که در فروردین سال 1395 با گرفتن مرخصی از زندان خارج و سپس متواری شده بود . 

 

بررسی سوابق "مجتبی . ن "حکایت از آن داشت که وی تاکنون 9 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق ، مشارکت در قتل عمـد و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در سال 1391 به اتهام مشارکت در قتل عمـد ، دستگیر و در ادامه موفق به اخذ رضایت از خانواده ی مقتول در ازای پرداخت دیه شده بود ؛ برابر اطلاعات بدست آمده از پرونده قتل عمـد این متهم ، "مجتبی . ن" در یک فقره قاچاق محموله ی سیگار ، بهمراه تعداد دیگری از همدستانش اقدام به ارتکاب جنایت و قتل راننده ی یک کامیون در شهرستان هشترود کرده و در ادامه ی جنایت خود نیز جسد راننده کامیون را سوزانده بودند . 

 

دستگیری دو متهم پرونده : 

با شناسایی دقیق تصویر "مجتبی . ن" توسط راننده تریلر ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق "مجتبی . ن" اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شمال غرب کشور کرده و با اخذ نیابت قضایی به این منطقه از کشور اعزام شدند ؛ سرانجام با شناسایی آخرین مخفیگاه مجتبی و اطمینان از حضور وی در این مکان ، کارآگاهان در مورخه 07/08/1395 موفق به دستگیری وی شدند . 

 

"مجتبی . ن" پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه تحقیقات ، صراحتا به سرقت محموله ی روغن های صنعتی از تهران و همچنین چندین فقره سرقت مشابه محموله ی روغن های صنعتی در شهرستان های سمنان ، سبزوار و شاهرود اعتراف و عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را بهمراه یکی از دوستانش بنام "فریدون . ح" ( 34 ساله ) که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند ، انجام داده است ؛ در بررسی سوابق فریدون . ح ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی نیز همانند مجتبی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت است که آخرین بار در سال 1393 ، دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهی از زندان آزاد شده است .

 

"مجتبی . ن" در خصوص نحوه ی مشارکت "فریدون . ح" در ارتکاب سرقت های محموله روغن های صنعتی ، به کارآگاهان گفت : "پس از آنکه موفق می شدم تا به بهانه ای و تحت عنوان همکار اعتماد رانندگان خودروهای یدک کش را بدست آورده و همراه آنها شوم ، فریدون نیز با یک دستگاه خودرو سواری به تعقیب ما می آمد تا سرانجام راننده در مکانی توقف کند ؛ در آنجا بود که وی نوشیدنی های مسموم را به من تحویل می داد و من نیز .... " . 

 

با اعترافات صریح مجتبی در خصوص مشارکت فریدون . ح در ارتکاب تمامی سرقت ها ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه فریدون در تهران شده و او نیز دستگیر و تمامی اعترافات مجتبی را تأیید کرد .  

 

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " در ادامه تحقیقات از دو متهم پرونده ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهمین پس از سرقت محموله های روغن های صنعتی ، خودروهای یدک کش را به شهرستان بوئین زهرا منتقل و در بیابان های این شهرستان رها کرده و خود نیز از محل متواری می شدند که با پیگیری این موضوع ، چندین دستگاه تریلر مسورقه ی رها شده در شهرستان بوئین زهرا شناسایی و در ادامه نیز سایر رانندگان این خودروهای سنگین که دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمین مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند ، شناسایی و جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند " . 

 

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر اعلام داشت : "در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان بویژه رانندگان خودروهای سنگین که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت کامیون و یا سرقت محموله بویژه محموله روغن های صنعتی قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه نمایند " . 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------