متهم در دادگاه:قاتل،همسرم است اما چون دوستش داشتم،قتل را گردن گرفتم



مردی که متهم است یکی از زن‌های فامیل را جلوی چشمان دختر هشت ساله‌اش به قتل رسانده تا طلاهایش را بدزدد، پس از هشت بار اعتراف به قتل در جلسه دادگاه مدعی شد که همسر خودش مرتکب قتل شده است. او گفت که پیش از این به خاطر علاقه‌ای که به همسرش داشته، قتل را گردن گرفته اما به خاطر بی‌توجهی‌های او تصمیمش عوض شده است.

 به  گزارش اعتماد ؛جلسه رسيدگي به اين پرونده، صبح ديروز با قرائت كيفرخواست از سوي نماينده دادستان در شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي آغاز شد. در آن آمده بود: «متهم مردي ٢٧ ساله است كه ٢١ تير پارسال براي سرقت طلاهاي همسر برادرزنش به خانه آنها رفت و زهراي ٣٩ ساله را پيش چشم دختر هشت ساله‌اش با ضربه‌هاي چاقو كشت. او سپس طلاها را دزديد و متواري شد اما پس از ١٠ روز از سوي پليس دستگير شد و به قتل اعتراف كرد.»

 

پس از قرائت كيفرخواست، پدر و مادر مقتوله به كفالت از دو فرزند او (نوه‌هاي‌شان) خواستار قصاص متهم شدند. سپس او پشت جايگاه ايستاد و براي نخستين بار و با وجود اعترافات متعددش در بازجويي‌ها، قتل را انكار كرد و گفت: «من قاتل نيستم و فقط به خاطر علاقه‌اي كه به همسر و دو فرزندم داشتم، قتل را گردن گرفتم اما الان سه ماه است كه همسرم به ملاقاتم نيامده و هيچ خبري از او ندارم براي همين تصميم گرفتم حقيقت را بگويم. »

 

او درباره روز حادثه گفت: «قبل از قتل جوشكار بودم اما چهار ماهي مي‌شد كه نتوانسته بودم كار كنم و وضعيت مالي‌مان خيلي بد شده بود. روز حادثه، از اداره كاريابي زنگ زدند و گفتند بايد براي گزينش به شهريار بروم. همان موقع همسرم در پيامكي به من گفت كه براي پول قرض كردن به خانه برادرش مي‌رود. از او خواستم اين كار را نكند و غرورم  را نشكند اما قبول نكرد. در اداره كاريابي هم شغلي برايم جور نشد. به خانه برادرزنم رفتم تا همسرم را ببينم اما وقتي وارد خانه شدم، ديدم كه او با زن برادرش درگير شده و با ضربه چاقو او را كشته است. با سيلي به صورتش زدم و از راه پله‌ها به پايين پرتابش كردم. مي‌خواستيم فرار كنيم كه پسري كوچك همراه مادرش ما را ديد. آنها را كنار زدم و از خانه بيرون رفتيم.»

 

اظهارات متهم خلاف اعترافات متعددش در بازجويي‌ها بود. او درباره اين تناقض گفت: «قبلا مي‌خواستم زندگي‌ام را حفظ كنم براي همين، وقتي پس از ١٠ روز فرار دستگير شدم، قتل را گردن گرفتم. در تمام مدت زندان، همسرم به ملاقاتم مي‌آمد و حتي به عقد دايم‌ام درآمد اما از سه ماه پيش، خبري از او نشد. حتي متوجه شدم كه فرزندانم را به مادر پيرم سپرده. اين شرايط باعث شد تا متوجه پايان ارتباط عاطفي‌مان شوم و تصميم بگيرم حقيقت ماجرا را بيان كنم.»

 

او در ادامه برگه‌اي را نشان داد و مدعي شد كه همسرش در آن به قتل اعتراف كرده است. اما رييس دادگاه درباره اعترافات همسرش در بازجويي‌ها گفت: «دختر ٨ ساله مقتوله نيز شاهد صحنه قتل بوده و تو را به عنوان قاتل معرفي كرده است همچنين همسرت پيش از اين گفته كه وقتي از اداره كاريابي به خانه برگشتي، لباس‌هايت پاره و خوني بود و تو دليل آن را زورگيري چند نفر از خود اعلام كرده‌اي. » متهم اما اين مدارك را رد كرد و مدعي شد كه دختر مقتوله او را پس از حادثه و هنگام فرار ديده است. او براي آخرين دفاع، بار ديگر همسرش را عامل قتل معرفي كرد تا قضات دادگاه براساس محتويات پرونده و اسناد موجود براي صدور راي‌وارد شور شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------