کلاهبرداری‌ 350میلیون تومانی به شیوه کارت‌به‌کارت/یکی از سرکردگان باند،از داخل زندان دستور می داد



اعضای یک باند کلاهبرداری که با ارسال پیام‌های فریب‌دهنده با مضامین برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و کشاندن سوژه‌های خود پای دستگاه‌های کارت‌خوان اقدام به انتقال وجوه آنها به حساب خود می‌کردند به سه‌‌میلیارد‌و ٥٠٠‌ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.

 شرق نوشت: سرهنگ «جواد صفایی»، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، گفت: در پی کلاهبرداری با عنوان برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف و کشاندن سوژه پای دستگاه خودپرداز و خالی‌کردن موجودی حساب افراد، پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی گفت: با بررسی پرینت حساب مال‌باختگان مشخص شد در بسیاری از کلاهبرداری‌ها، وجوه شکات به آدرس یک نفر ارسال و سپس از آنجا به حساب‌های مختلف منتقل شده است.

 

سرهنگ صفایی افزود: پس از آن با بررسی تراکنش مالی متهم دریافتند همه آدرس‌های اعلامی از سوی صاحب حساب صوری است. وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد همه برداشت‌ها و خریدهایی که از سوی متهم صورت گرفته است، اغلب از مغازه‌های منطقه کمال‌شهر کرج بوده؛ بنابراین اقدامات اولیه به منظور شناسایی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و بانک‌هایی که متهم اقدام به خرید یا برداشت وجه نقد از آنها کرده بود، در دستور کار قرار گرفت و با مراقبت‌های نامحسوس، در نهایت متهم و همدستانش در مقابل یک فروشگاه در حال ردوبدل‌کردن تعدادی کارت بانکی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهمان در مواجهه با مستندات موجود ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان کردند بنا بر درخواست یکی از همدستانشان که در زندان به سر می‌برد، اقدام به افتتاح حساب کردند و با ارسال پیامک‌هایی با محتوای برنده‌شدن در قرعه‌کشی همراه اول یا سفر زیارتی به عتبات عالیات و... متقاضیان خود را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با ترفندهای خاص پس از دریافت رمز دوم دارندگان حساب، اقدام به تخلیه وجوه آنها کرده و سپس موجودی حساب‌ها را خرج می‌کردند. وی افزود: متهمان تاکنون با این شیوه سه‌‌میلیاردو ٥٠٠ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

 

این مقام انتظامی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی متهم ردیف چهارم که به اتهام چندین فقره سرقت مسلحانه در زندان به سر می‌برد، از زندان تحویل و پس از بازجویی‌های تکمیلی مأموران با قرار وثیقه مناسب به همراه دیگر متهمان دستگیرشده روانه زندان شد. 

 

سرهنگ صفایی به شهروندان هشدار داد: از بازکردن پیامک‌های مشکوک با شماره‌های ناشناس و از دادن اطلاعات شماره‌حساب بانکی، رمزهای عبور و... به شماره‌های مشکوک جدا خودداری کنند و همچنین پیامک‌های جذاب و اغوا‌کننده مانند برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و... موجب فریب‌خوردنشان نشود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------