افشای راز ٣ساله جنایت در لواسان



دستگیری اعضای باند سرقت از منازل به کشف راز جنایتی منجر شد که سال ٩٢ در منطقه لواسان انجام شده بود. به گزارش خبرنگار ما فردی روز ١٨ مرداد با مراجعه به کلانتری لواسان به مأموران اعلام کرد در زمان حضورش در استخر، عابربانکش به سرقت رفته و مبلغ دومیلیون‌و ٧٠٠‌ هزار تومان وجه نقد داخل حسابش برداشت شده است.

 به گزارش شرق؛مال‌باخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «به استخر رفتم و هنگام ورود برای تهیه بلیت، عابربانک خود را به همراه رمز آن به متصدی استخر تحویل دادم. پس از خروج از استخر، از طریق پیامک بانک متوجه برداشت بیش از دو‌میلیون‌و ٧٠٠‌ هزار تومان از حسابم شدم».کارآگاهان با مراجعه به استخر به تحقیق از کارکنان این مجموعه ورزشی پرداختند و اطلاع پیدا کردند یکی از کارکنان استخر به نام «نیما. الف» (٢٩ساله) که در آنجا به عنوان کارگر خدماتی مشغول به ‌کار است، از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب سرقت‌های به‌عنف است؛ به همین دلیل تحقیق از او در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

نیما در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه اطلاع یا مشارکت در سرقت عابربانک شد اما در ادامه تحقیقات پلیسی، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد: «زمانی‌ که مال‌باخته رمز عابربانکش را به متصدی استخر داد، موفق به برداشتن شماره رمز شدم؛ پس از آن، با استفاده از کلیه یدک سراغ کمد مال‌باخته رفتم و کارت عابر‌بانکش را سرقت کردم. پس از آن با یکی از دوستانم به نام میثم تماس گرفتم و موضوع را به او اطلاع دادم. پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی، میثم به استخر مراجعه کرد و من عابربانک سرقت‌شده را در اختیارش گذاشتم و او نیز با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید سکه کرد». کارآگاهان با بررسی سوابق «میثم. خ» (٣١ساله) اطلاع پیدا کردند او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف است و علاوه بر پرونده‌های سرقت یک‌ بار نیز به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی، دستگیر و روانه زندان شده است.

 

 کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مال‌باخته و شناسایی دقیق یک طلافروشی در منطقه مینی‌سیتی به این مغازه مراجعه کردند و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر «میثم» شدند که با مراجعه به طلافروشی و با استفاده از عابربانک مال‌باخته اقدام به خرید سکه‌های طلا کرده بود.  «میثم» با توجه به دلایل و مدارک به‌دست‌آمده، دستگیر شد و پس از مواجهه حضوری با «نیما» و اطلاع از اعترافات وی، صراحتا به مشارکت در سرقت عابربانک مال‌باخته و همچنین ده‌ها فقره سرقت منزل به همراه نیما و یکی دیگر از دوستانش به نام  «مجید.خ» (٣٠ساله) اعتراف کرد که بلافاصله «مجید.خ» نیز به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های به‌عنف شناسایی و دستگیر شد.

 

 کارآگاهان در زمان تحقیق از این سه متهم در زمینه سرقت منازل، اطلاع پیدا کردند که یکی از محل‌های سرقت، خانه خواهر نیماست که متهمان با اطلاعات به‌دست‌آمده از نیما اقدام به سرقت از آن کرده بودند.  نیما در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «در سال ٩٢ به همراه میثم و مجید، مقداری از طلاهای مسروقه را برای فروش به فردی به نام  «محسن.م» داده بودیم اما او به ما خیانت کرد و پس از فروش طلاهای مسروقه، پول آنها را به ما نداد. با گذاشتن قرار ملاقات در محل «تپه سرک لواسان» با او درگیر شدیم که حین درگیری، میثم با واردکردن ضربه چوب بر سر «محسن»، وی را نقش بر زمین کرد. هر سه نفر، محل را ترک کردند و پس از دقایقی، زمانی ‌که مجددا به محل مراجعه کردیم، متوجه مرگ محسن شدیم».

 

کارآگاهان با توجه به اعترافات نیما درخصوص درگیری منجر به جنایت و در ادامه تأیید اظهارات وی به وسیله دیگر عضو گروه به نام «مجید»، به بررسی صحت و سقم اظهارات این دو متهم پرداختند و در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند روز سوم تیر سال ٩٢ جسد متعلق به فردی ناشناس در محدوده سد لتیان کشف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و به عنوان کشف جسد ناشناس در حال رسیدگی است که با بهره‌گیری از مستندات تهیه‌شده، جسد «محسن» شناسایی شد. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده جنایت کشف‌شده، موضوع به مقام قضائی اطلاع داده و بازسازی صحنه قتل از سوی کارشناسان بررسی صحنه جرم، به همراه دو متهم پرونده انجام شد. هر سه متهم پرونده نیز پس از اعتراف صریح به جنایت، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------