تصاویر دلالان تبهکار چیتگر منتشر شد/ مالباختگان به پلیس مراجعه کنند+تصاویر



تبهکارانی که خودروی تصادفی را به شرط سلامت به مشتریان می فروختند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،‌ یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأمورین اعلام داشت افرادی تحت عنوان فروش یک دستگاه دستگاه خودرو سواری به شرط سلامت خودرو ، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند . 

 

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 10 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

اظهارات مالباخته : 

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش جهت خرید یک دستگاه خودرو سواری ، ازطریق آگهی روزنامه ی ... با یک شماره تماس درج شده در قسمت نیازمندی ها – بخش فروش خودرو تماس گرفتم . به نظر می رسید فروشنده ی خودرو قیمتی مناسب را برای فروش خودرو اعلام کرده ؛ بلافاصله با شماره تماس فروشنده تماس گرفتم ؛ فروشنده مدعی بود که خودرو از لحاط بدنه و موتوری فاقد هرگونه مشکل فنی و یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی قصد فروش آنرا دارد ؛ نهایتا پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو ، با یکدیگر جهت بازدید خودرو در منطقه یافت آباد قرار ملاقات گذاشتیم " . 

 

مالباخته به کارآگاهان گفت: در محل قرار ملاقات پیش بینی شده در کنار خیابان !!!! واقع در منطقه یافت آباد ، مردی حدودا 50 ساله با یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در محل قرار حاضر شد ؛ این شخص مدعی شد که خودروی فروشی کاملا سالم است و آنرا به تازگی ز کارخانه خریداری کرده و هیچگونه نقص فنی و یا بدنه ندارد ؛ در همین زمان چند غریبه با مداخله در امر فروش خودرو ، به فروشنده پیشنهاد دادند تا خودرو را به قیمتی بالاتر از او خریداری کنند و زمانیکه از سوی خریدار به آنها اعلام شد که ایشان با بنده جهت فروش خودرو به توافق رسیده به سراغ من آمده و پیشنهاد دادند که در ازای دریافت مبلغی از سوی آنها ، بنده از خرید خودرو منصرف شده تا آنها بتوانند خودرو را خریداری نمایند " . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت :  با توجه به اصرار این افراد جهت خرید خودرو و به تصور اینکه در حال از دست دادن فرصت خرید یک دستگاه خودرو سواری صفر آنهم با قیمتی بسیار مناسب هستم ، بلافاصله از فروشنده درخواست کردم تا فروش خودرو را قطعی نماید و حتی برای اینکار از وی خواستم تا به یک دفاتر رسمی در همان نزدیکی رفته تا قرارداد تنظیم فروش خودرو سریعا تنظیم و پول خودرو را نقدا به وی پرداخت شود . بنده بهمراه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی در همان منطقه یافت آباد رفته ، اسناد مالکیت خودرو بنام من منتقل و پول خودرو نیز نقدا به فروشنده پرداخت شد  . 

 

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت :  پس از گذشت چند روز از زمان خرید خودرو ، با مراجعه به محل کار یکی از دوستان خود در یک مغازه تعمیرات خودرو ، ایشان در همان برررسی اولیه به بنده اعلام کرد که خودرو کاملا تصادفی بوده و به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه واژگونی است !! ؛ با فروشنده تماس گرفتم اما در کمال تعجب ایشان زیر بار نرفت و عنوان داشت که خودرو را پس از رؤیت کامل بنده و برابر اسناد رسمی و دولتی به بنده فروخته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تماس های بنده نشد  . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

دستگیری متهمین پرونده : 

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی شیوه و شگرد کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند که متهمین پرونده از مدتی پیش با درج آگهی فروش خودروهای مختلف بویژه "پراید" ، "ال 90 " و "پژو" درقسمت نیازمندی های روزنامه ... اقدام به فروش خودروهای کاملا تصادفی در پوشش خودروهای صفر کرده اند ؛ در ادامه و با بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان با شناسایی دهها مالباخته و بررسی اظهارات آنها اطمینان پیدا کردند که تمامی این مالباختگان توسط یک گروه از کلاهبرداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند . 

 

با بهره گیری از اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک گاراژ استیجاری در منطقه "مرتضی گرد" شدند که در آن ، یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بنام های "بهروز . س" ( 48 ساله ) بهمراه برادرش بنام "پرویز" ( 40 ساله ) و یکی دیگر از بستگان خود بنام "روح الله . ب" ( 54 ساله – دایی بهروز و پرویز ) اقدام به نوسازی خودروهای تصادفی و در ادامه فروش آنها تحت عنوان خودروهای صفر از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار کرده بود .

 

در ادامه رسیدگی به پرونده ، با اطمینان از حضور متهمین در داخل گاراژ هر سه آنها دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی منتقل شدند کردند ؛ متهمین پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و دیگر عضو گروهشان بنام "آرمان . ج" ( 24 ساله ) را نیز معرفی کردند که آرمان نیز پس از گذشت روز از زمان دستگیری دیگر متهمان دستگیر و به مشارکت در کلاهبرداری و همدستی با دیگر متهمین اعتراف کرد . 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش مالی پرونده عنوان داشت : با دعوت از  دهها مالباخته و شناسایی متهمین از سوی مالباختگان ، ارزش مالی پرونده تا به این مرحله از رسیدگی به بیش از 500 میلیون تومان برآورد می شود . 

 

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین عنوان داشت : "در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب با جرایم مرتبط با کلاهبرداری و شناسایی دهها مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند ". 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------