برليان يك ميلياردی در جيب نظافتچی



مردي جوان كه براي نظافت به خانه زني ثروتمند رفته بود، پس از مدتي نقشه سرقت ميلياردي از او را با همدستي چهار سارق ديگر عملي كرد. آنها دست، پا و دهان صاحبخانه و پسرش را بستند و با تهديد چاقو وادار به سكوت كردند. شاكي در دادسرا گفته است كه سارقان، ميلياردها تومان اموال باارزش خانه او را دزديده‌اند و فقط برليان سرقتي‌اش، يك ميليارد تومان قيمت دارد.

 به گزارش  اعتماد ؛ماجراي اين سرقت در يكي از روزهاي مهر ٩٢ رقم خورد. ماموران كلانتري ١٠٤ عباس‌آباد تهران كه با تماس‌هاي مردمي از وقوع سرقت باخبر شده بودند، به سرعت خود را به محل رسانده و متوجه شدند كه يكي از سارقان به واسطه آشنايي با زن صاحبخانه، وارد خانه او شده و با همدستي چهار مرد ديگر، نقشه سرقت را اجرا كرده است. مالباخته‌ها (زن و فرزند) نيز كه پس از فرار سارقان، موفق شده بودند دست، پا و دهان خود را باز كنند، با فريادهاي پياپي همسايه‌ها را خبر كرده و آنها پليس را در جريان قرار داده‌اند.

 

زن صاحبخانه به ماموران گفت: «هميشه براي نظافت خانه از شركت‌هاي خدماتي كارگر نظافتچي مي‌گرفتم. يكي از اين كارگرها كه از مدتي قبل براي نظافت به خانه‌ام مي‌آمد، پسري جوان بود كه خود را دانشجو معرفي مي‌كرد. چون هم‌سن و سال پسرم بود، تصميم گرفتم در تامين مخارج زندگي كمكش كنم براي همين هر بار كه به خانه‌ام مي‌آمد، مقاديري وسيله در اختيارش مي‌گذاشتم تا اينكه پاييز شد و هوا سرد. او از من لباس گرم خواست و قرار شد دفعه بعد كه آمد، تعدادي از لباس‌هاي پسرم را در اختيارش بگذارم. »

 

شاكي درباره سرقت نيز گفت: «ساعتي پيش با پسرم در خانه بوديم كه زنگ به صدا درآمد. وقتي چهره پسر نظافتچي را در آيفون ديدم در را به رويش باز كردم. او گفت كه براي گرفتن لباس‌ها آمده اما چند دقيقه بعد، همراه چهار مرد ديگر وارد خانه شد. آنها با تهديد چاقو، دست، پا و دهان من و پسرم را بستند و شروع به وارسي خانه كردند. هرچه با ارزش بود جمع كردند و با خود بردند. طلا و جواهرات، لپ‌تاپ، ال‌سي‌دي و چيزهاي ديگر. فقط برلياني كه از من دزديدند، يك ميليارد تومان ارزش داشت. وقتي هم كه فرار كردند، به زحمت چسب دهان‌مان را باز كرديم و با فرياد، از همسايه‌ها كمك خواستيم.»

 

با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان براي دستگيري متهمان به تكاپو افتادند. آنها در ابتدا به تحقيق از مدير شركت خدماتي پرداختند اما او گفت كه در روز سرقت هيچ نظافتچي‌اي به خانه شاكي نفرستاده است و آنها از پيش نقشه سرقت را كشيده بودند. همزمان تيم ديگري از ماموران به چهره‌نگاري از متهمان پرداختند و موفق شدند به تصوير يكي از سارقان دست يابند. بررسي سوابق او نشان مي‌داد كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت است و به غير از اين پرونده، به اتهام سرقت از مغازه‌اي در تهران نيز در شرف محكوميت است و در حالي كه به قيد وثيقه از زندان آزاد شده بود، سرقت مجددي انجام داده است.

 

او پس از مدتي از سوي پليس دستگير شد و در بازجويي‌ها به ارتكاب سرقت همراه پسر دانشجو و سه مرد ديگر اعتراف كرد تا پرونده‌اش در حالي براي صدور حكم در اختيار شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران قرار گيرد كه پليس همچنان در تكاپوي دستگيري چهار سارق ديگر از جمله پسر دانشجو است.

 

صبح ديروز، در ابتداي جلسه رسيدگي به پرونده به رياست قاضي حسين اصغرزاده و مستشاري حشمت‌الله توكلي، در غياب شاكي (صاحبخانه)، متن كيفرخواست قرائت شد. براساس محتويات پرونده، متهم به جرم سرقت مقرون به آزار دادگاهي شده است. او اما وقتي پشت جايگاه ايستاد، برخلاف اعترافات متعددش در بازجويي‌ها منكر سرقت شد و گفت كه تحت فشار بازجويي‌ها مجبور به اعتراف شده است. در پايان دادگاه قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند. براساس ماده ٦٥١ قانون مجازات اسلامي، كيفر سرقت مقرون به آزار ٥ تا ٢٠ سال حبس، شلاق و رد مال است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------