عامل یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌های جهان دستگیر شد/ عکس



پلیس تایلند روز شنبه اعلام کرد یک مرد پاکستانی مظنون به آتش سوزی چهار سال پیش کارخانه ای در کراچی را که حدود 260 نفر در آن کشته شدند، دستگیر کرده است.

  به  گزارش  ایرنا؛ پلیس ایتنرپل تایلند اعلام کرد که 'عبدالرحمان' 46 ساله عصر جمعه در یک هتل در بانکوک پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا بازداشت شد.

 

به نوشته روز شنبه تارنمای 'بانکوک پست'، این مرد پاکستانی متهم به ایجاد یکی از مرگبارترین آتش سوزی های جهان است که 11 سپتامبر سال 2012 میلادی باعث مرگ 259 نفر و جراحت بیش از 50 تن در پاکستان شد.

 

'سوتهین ساپهوانگ' جانشین پلیس اینترپل تایلند، گفت که مقام های پاکستانی پس از آتش سوزی در کارخانه نساجی و تولید پوشاک در کراچی آن را به یک مظنون ارتباط دادند و یک دادگاه ضد تروریسم در کراچی حکم جلب عبدالرحمان را صادر کرد، اما وی به تایلند فرار کرده بود.

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حوادث روز

برخی از کارگران این کارخانه که آتش سوزی در آن چند روز ادامه داشت برای نجات جانشان خود را از طبقات بالاتر این ساختمان 4 طبقه به پایین پرت کرده و زخمی شده بودند.

 

اینترپل تایلند اعلام کرد عبدالرحمان به عنوان فرد مظنون این آتش سوزی یک عضو سازمان جنایی بزرگ در پاکستان است که نسبت به اخاذی نیز اقدام می کرد.

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حوادث روز

گفته می شود گروه جنایی وی قبل از آتش سوزی معادل حدود 200 هزار دلار از صاحب کارخانه نساجی باج خواسته و زمانی که مالک کارخانه از پرداخت این باج خودداری کرد، کارخانه به آتش کشیده شد.

 

این ششمین آتش سوزی مرگبار در تاریخ جهان لقب گرفته که کشته های زیادی برجای گذاشت.

 

یک شرکت خرده فروش آلمانی مشتری کارخانه بلافاصله پس از این آتش سوزی یک میلیون دلار برای جبران خسارت و کمک به قربانیان و خانواده های آنها ارائه کرد و چند ماه بعد 5 میلیون و 150 هزار دلار به آن افزود.

 

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حوادث روز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------