دستگیری سریالی 12 دزد خطرناک پایتخت در یک باند



شبکه بزرگ سارقان خطرناک که با سند نمره خودروهای سرقتی را به فروش می رساندند،متلاشی شدند.

  به گزارش  ایران  ؛ 25 شهریور امسال پرونده ای مبنی بر سرقت خودرو به همراه یک متهم از کلانتری 135 آزادی به پلیس آگاهی تهران  ارجاع شد. 

 

محتویات پرونده حکایت از آن داشت که متهم علیرضا در حین سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 توسط مأمورین کلانتری 135 آزادی دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح کمری به همراه چند تیر جنگی کشف شده است.  

 

با توجه به کشف اسلحه کمری از متهم ، پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" تشکیل ، در ادامه مشخص شد که متهم با هویت واقعی حسین  26 ساله  از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت خودرو و سند نمره است ؛ لذا طی هماهنگی صورت گرفته و جهت انجام تحقیقات تخصصی در خصوص سرقت های خودرو ، متهم در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

 

حسین  پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی ، در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت و معرفی همدستان خود شده اما در ادامه مشخص شد که وی با افراد سابقه دار و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی در ارتباط بوده و بهمراه این افراد با تشکیل باندی 12 نفره اقدام به سرقت انواع خودروهای سواری از انواع زانتیا ، پژو 405 ، پژو پرشیا ، پژو روآ و سمند به صورت عادی و مسلحانه در مناطق غرب تهران بویژه در شهرک اکباتان ، شهرک آپادانا و شهرک غرب  می کنند.

 

 در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم حسین . س به عنوان سرکرده گروه و سارق اصلی خودروها، خودروهای مسروقه را در اختیار همدستان خود شامل

1 ) "امیر . ل" به عنوان تغییر دهنده ارکان اساسی خودرو ، ساکن شهرستان کامیاران  

2 ) "احسان . ر" به عنوان شریک در سرقت ها ، ساکن شهرک اندیشه  

3 ) "رضا . س" به عنوان همدست و انتقال دهنده خودروهای مسروقه به غرب کشور   

4 ) "اسماعیل . م" به عنوان مال خر خودروهای مسروقه ، ساکن شهرستان کرمانشاه  

5 ) "فرهاد . چ" به عنوان سارق ، همدست و فروشنده خودروهای سند نمره ، ساکن شهرستان فردیس

6 ) "موسی . م" به عنوان مال خر و فروشنده خودروهای سند نمره در منطقه ملارد  

7 ) "بهمن . خ" به عنوان سارق ، همدست و انتقال دهنده خودروهای مسروقه به غرب کشور ، ساکن شهرستان شهریار  

8 ) "کیانوش . م" به عنوان مال خر خودروهای مسروقه ، ساکن شهرستان کرمانشاه  

9 ) "پرویز . م"  به عنوان مال خر خودروهای مسروقه ، ساکن شهرستان کرمانشاه  

10 ) "علی . ب" به عنوان مال خر خودروهای مسروقه ، ساکن شهرستان کرمانشاه  

11 ) "مجید . ش" به عنوان سارق و همدست در سرقت ها ، ساکن شهرستان کرمانشاه قرار داده است. 

 

با شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی اعضای گروه ، هماهنگی لازم با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به شهرستان های کامیاران ، کرمانشاه ، فردیس ، ملارد ، شهریار ، کنگاور ، صحنه ، سنندج ، سنقر ، اسلام آباد غرب اعزام و طی چندین شبانه روز کار فشرده پلیسی موفق به دستگیری تمامی متهمین شدند.

 

در بازرسی از منازل، مخفیگاه ها و محل های فعالیت متهمان ، مقادیر زیادی از آلات و ادوات ارتکاب جرم از قبیل شاه کلید ، اسناد و مدارک متعلق به خودروهای تصادفی ، قولنامه های تنظیمی جهت خرید و فروش خودروهای سند نمره و ... کشف شد.

 

در ادامه ی تحقیقات و با انتقال متهمین و مدارک بدست آمده از آنها به اداره دوم پلیس آگاهی تهران، بیش از 50 دستگاه از انواع خودروهای مسروقه سند نمره شامل انواع خودروهای پژو ، زانتیا ، نیسان وانت ، سمند و ... شناسایی ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با اخذ نیابت های قضایی به شهرستان ها و استان های مختلف کشور اعزام ، اقدام به کشف و انتقال خودروهای مسروقه به تهران نموده ، طی بررسی ارکان هویتی خودروها ، هویت اصلی مالباختگان و در ادامه زمان دقیق سرقت ها استخراج شد.

 

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به پیچیدگی این پرونده در شناسایی مخفیگاه متهمین پرونده و کشف دهها دستگاه خودرو مسروقه سند نمره ، در پایان این خبر گفت : با شناسایی مالباختگان و پس از سیر مراحل قضایی و پلیسی ، کلیه خودروهای کشف شده به مالباختگان مستردشد و متهمان پرونده نیز با صدور قرار از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------