آزمایش «دی‌ان‌ای» کلید معمای ناپدید شدن مرد جوان



هویت جسد مرد مجهول‌الهویه که بعد از برخورد مرگبار با قطار به‌عنوان مجهول‌الهویه دفن شده بود، با آزمایش دی‌ان‌ای فاش شد.

 به گزارش جام‌جم، اوایل بهار امسال ماموران در جریان کشف جسد مرد جوانی روی ریل راه‌آهن پرند قرار گرفتند. آنها با حضور در آنجا مشاهده کردند او براثر برخورد با قطار فوت کرده و مدارکی که هویتش را نشان دهد، به‌دست نیامد. در ادامه جسد این مرد به‌عنوان مجهول‌الهویه به پزشکی قانونی منتقل شد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای جنایی تهران و دستور قضایی، تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شد.

 

ماموران به تحقیق از لکوموتیوران قطار پرداختندکه وی به افسر تحقیق گفت: یک‌باره با مشاهده مردی که روی ریل قطاردراز کشیده بود و به نظر می‌رسید قصد خودکشی دارد، چند بار بوق زدم، اما بی‌فایده بود. سعی کردم قطار را متوقف کنم اما او با قطار برخورد کرد و جان باخت.

 

مدتی بعد به‌دلیل شناسایی نشدن هویت مرد فوت شده، جسد او به‌عنوان مجهول‌الهویه در گورستان دفن شد. چند ماه پیش خانواده‌ای با حضور در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران شکایتی را مطرح و اعلام کردند چند ماه است پسر جوان خانواده که متاهل و دارای فرزند بوده، گم شده و در این چند ماه موفق به یافتن او نشده‌اند.

 

در ادامه وپس از چند ماه جست‌وجو، متوجه شده‌اند فردی با مشخصات پسر آنها با قطار برخورده کرده و فوت شده است. بنابراین خواستار آزمایش دی‌ان‌ان شدند. کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی آزمایش‌های دی‌ان‌ای اعلام کردند مرد مجهول‌الهویه فرزند گمشده این خانواده است.

 

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. این در حالی بود که خانواده جوان فوت شده احتمال دادند، پسرشان به‌دلیل اختلافی که با همسرش داشته، دست به این کار زده است. با شکایت این خانواده از عروس جوان، او چند روز پیش برای ادامه تحقیقات به دادسرا فراخوانده شد. این زن در تحقیقات قضایی به دادیار نسرین مرادی، گفت: شوهرم غیر از من با اعضای خانواده‌اش هم درگیری داشت. در هر خانواده‌ای همیشه اختلاف و درگیری وجود دارد.

 

با توجه به این‌که این زن نقشی در خودکشی شوهرش نداشت، برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------