مرگ آتشین در شب آشتی‌کنان



هرچند درگیری بین زوجی جوان به آشتی انجامید؛ اما باعث مرگ برادر زن شد و داماد از سوی اولیای‌ دم به عنوان عامل قتل معرفی شده‌ است.

 به گزارش شرق، اسفند چهار سال قبل، به مأموران خبر دادند جوانی که دچار سوختگی شدید شده، به بیمارستان انتقال داده ‌شده است. تحقیقات مأموران نشان داد، این جوان با شوهر خواهرش درگیری داشته و همین درگیری هم منجر به آتش‌گرفتن و سوختن او شده‌ است. با توجه به شدت سوختگی این جوان، مأموران از خانواده او بازجویی کردند.

 

خواهر این جوان گفت: من و شوهرم با هم اختلاف پیدا کرده‌ بودیم و من با حالت قهر به خانه پدرم رفته ‌بودم. چند روز بعد با هم آشتی کردیم و قرار شد من به خانه‌ام برگردم. برادرم از این موضوع خبر نداشت. شبی که شوهرم به دنبال من آمده بود، برادرم در را باز کرد. من ندیدم چه اتفاقی افتاد و برادرم چطور با شوهرم درگیر شد. زمانی صحنه را دیدم که برادرم داشت در آتش می‌سوخت.  این در حالی است که مادر مقتول، مدعی بود پسرش به دست دامادش به آتش کشیده ‌شده‌ است. او گفت: من از پنجره دیدم دامادم روی پسرم بنزین ریخت و او را به آتش کشید. آنها از قبل با هم اختلاف داشتند.

 

با توجه به مدارک موجود در صحنه و گفته‌های مادر مقتول و همچنین گفته‌های متهم مبنی بر اینکه بنزین را به صورت جداگانه تهیه کرده ‌است، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته، جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان کیفرخواست را علیه متهم خواند و خواستار مجازات متهم مطابق با قانون شد.

 

سپس اولیای‌ دم مقتول، درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. مادر مقتول گفت: من خودم دیدم دامادم بنزین را روی پسرم ریخت و او را آتش زد. او دروغ می‌گوید که به عمد این کار را نکرده ‌است. ضمن اینکه حتی اگر دامادم به خاطر همان درگیری که با همسرش داشت، با پسرم دعوا می‌کرد، باز هم می‌گفتم دعوایی اتفاق افتاده و نقشه قبلی نبوده ‌است؛ اما او از قبل با پسرم دعوا داشت؛ پسرم را سر موضوعات مختلف اذیت می‌کرد و اختلافات شدیدی با هم داشتند. او با نقشه قبلی به سراغ پسرم آمد و او را آتش زد. من هم از او نمی‌گذرم.

 

وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام را رد کرد و گفت: من به عمد این کار را نکردم.  بارها هم این موضوع را گفته‌ام. چند وقت قبل از حادثه، من و همسرم با هم دعوا کردیم و همسرم خانه را با حالت قهر ترک کرد. بعد از چندبار رفت‌و‌آمد، او را راضی کردم به خانه برگردد. قرار شد شب حادثه دنبال همسرم بروم و او را به خانه برگردانم. من موتور داشتم.

 

بعد از کار، با موتور دنبال همسرم رفتم. سر راه با توجه به اینکه موتورم خراب بود و خیلی زود بنزین تمام می‌کرد، در یک بطری بنزین خریدم و با خودم بردم. مقابل در خانه که رسیدم، زنگ زدم. فکر نمی‌کردم برادرزنم در را باز کند؛ ضمن اینکه همچنان فکر می‌کردم او در خانه نیست. وقتی او در را باز کرد، با عصبانیت سمت من آمد و با سیلی و لگد من را کتک زد. موتور افتاد و بنزینی که دستم بود، همه جا پاشید. خیلی عصبانی بودم. از جیبم سیگار و فندک بیرون آوردم که سیگاری بکشم؛ یک‌دفعه همه جا آتش گرفت و برادرزنم هم سوخت.

 

متهم در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به خاطر اختلاف قدیمی که با متوفی داشت، دست به این کار زد، گفت: وقتی من برای آشتی‌کردن به خانه مادرزنم رفتم، برادر همسرم شمال بود و اصلا تهران نبود که من بخواهم نقشه‌ای طراحی کنم. من منکر اختلافی که با او دارم، نشدم؛ اما اصلا در جریان آمدن او نبودم‌ و نمی‌دانستم تهران است.

 

من حتی نمی‌دانستم او در را باز می‌کند؛ چطور می‌توانستم با نقشه قبلی دست به چنین کاری بزنم. بعد از اینکه برادر همسرم آتش گرفت، سعی کردم آتش را خاموش کنم و کمک خواستم. با اینکه ما با هم اختلاف داشتیم، از او کینه‌ای که باعث شود مرتکب قتل بشوم، نداشتم. متهم در آخرین دفاعیاتش هم گفت: همان‌طور که از ابتدای تشکیل این پرونده گفته‌ام قتل عمدی در کار نبوده ‌است من بنزین را روی او نپاشیدم. با پایان جلسه رسیدگی هیأت قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------