دروغ‌پردازی مدعیان کشف گنج در معبد



دو مرد که با دروغ‌پردازی مدعی کشف گنج در یک معبد زیرزمینی فاروق مرودشت بودند، بازداشت شدند.

 به گزارش جام‌جم، چند هفته پیش عکس‌هایی در فضای مجازی میان مردم دست به دست می‌شد که نشان می‌داد، یک معبد زیرزمینی در روستای فاروق شهرستان مرودشت پیدا شده و گنج‌ها و اشیای قدیمی زیادی در آنجا وجود دارد.

 

انتشار این عکس‌ها باعث شد پلیس ماجرا را بررسی کند. در ادامه تحقیقات معلوم شد این ماجرا صحت ندارد و افرادی سودجو در حال انتشار این عکس‌ها و مطالب دروغین در ارتباط با یافتن گنج در این معبد زیرزمینی هستند.

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی افرادی که این تصاویر دروغین را در فضای مجازی منتشر می‌کردند، آغاز شد تا این که ردپای دو نفر در این ارتباط به دست آمد. متهمان که ساکن روستاهای اطراف فاروق بودند، شناسایی و روز یکشنبه بازداشت شدند.

 

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: این دو متهم برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند و گفتند که کارگران ساختمانی‌اند.

 

تحقیقات نشان می‌داد آنها از دوم آذر امسال با گفته‌های دروغین مدعی بودندکه در اطراف روستا غاری بوده که داخل آن معبدی است که اشیای عتیقه در آن وجود دارد و حتی عکس‌هایی از اینترنت در ارتباط با اشیای باستانی جمع‌آوری و با نسبت دادن آن به گنج قدیمی، آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند. در ادامه تحقیقات آنها مدعی شدندکه دچار مشکلات روحی بوده و اشتباه کرده‌اند و نمی‌دانستند با این کار دچار دردسر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات از آنها در حالی ادامه دارد که تیم کارشناسی اداره میراث فرهنگی با اعزام به منطقه، موضوع را بررسی کردند که معلوم شد ادعاهای متهمان صحت ندارد و هیچ اثر باستانی تازه‌ای در آن منطقه کشف نشده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------