ارتكاب قتل به دست پسر نوجوان در مستي



پسري كه در نوجواني مرتكب قتل شده است در دادگاه مدعي شد كه در زمان حادثه مشروب مصرف كرده و حالت طبيعي نداشت. او گفته كه وقتي پس از يك‌سال از سوي پليس دستگير شد تازه فهميد كه آن روز چاقويش در قلب مقتول نشسته و او را كشته است.

 به  گزارش  اعتماد؛٦ مرداد ٩٣ پليس ورامين از وقوع يك فقره درگيري مرگبار در يكي از كوچه‌هاي قرچك باخبر شد. پسري ٢٠ ساله به دليل اصابت چاقو دچار جراحت شديد و به بيمارستان منتقل شده بود. ماموران با حضور در محل، تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان درگيري آغاز كرده بودند كه مضروب به دليل خونريزي جان باخت و پرونده يك قتل را پيش روي پليس قرار داد. در همان ابتداي بررسي‌ها، دو نفر از دوستان مقتول، پسري نوجوان را عامل قتل معرفي كردند و به كارآگاهان گفتند: «در حال برگشتن از محل كار بوديم كه ديديم سه پسر نوجوان در يكي از كوچه‌ها با هم درگير شده‌اند. مقتول به سمت‌شان رفت و تذكر داد. مي‌خواست جلوي دعوا را بگيرد اما يكي از آنها كه حالت طبيعي نداشت با او دست به يقه شد، با چاقو به سينه‌اش زد و فرار كرد.»

 

اظهارات شاهدان حادثه در حالي بود كه تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه متهم با كمترين سرنخ موجود پيش مي‌رفت. يك‌سال بعد اما رديابي‌هاي ماموران جواب داد و قاتل در خانه‌اش دستگير شد. او كه اكنون ١٨ سال دارد در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: «آن روز من و دو نفر از دوستانم مشروب خورده و مست بوديم. وقتي مقتول به سمتم آمد كه مانع دعوا شود، نمي‌دانم چه شد كه با چاقو ضربه‌اي به سمتش پرتاب كردم. يك‌سال بعد از حادثه، وقتي دستگير شدم تازه فهميدم آدم كشته‌ام.»

 

با ثبت اعترافات متهم، پرونده براي صدور حكم در اختيار شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي قرار گرفت. صبح ديروز، در ابتداي جلسه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص شدند. سپس متهم پشت جايگاه ايستاد و در شرح ماجرا گفت: «روز حادثه من و دو نفر از دوستانم پس از خريد الكل سفيد از داروخانه، به يكي از باغ‌هاي قرچك ورامين رفتيم و مشغول خوردن مشروب شديم.

 

موقع برگشت، دوستانم كه مست بودند با هم درگير شدند. يكي از‌ آنها چاقوي ميوه‌خوري را برداشت اما من آن را از دستش گرفتم و دعوا را خاتمه دادم. وقتي از باغ بيرون آمديم، آنها دوباره با هم دست به يقه شدند. در همين لحظه، مقتول همراه دو نفر از دوستانش ما را ديد و تذكر داد. من و دوستانم مست بوديم براي همين به او فحش داديم. مقتول با سيلي به صورتم زد و من هم براي دفاع از خودم با چاقويي كه در جيبم گذاشته بودم ضربه‌اي به سمتش پرتاب كردم. هوا تاريك بود و من جايي را نمي‌ديدم. سرگيجه هم داشتم. سپس فرار كرديم كه پس از يك‌سال در خانه پدرم دستگير شدم. وقتي مرا به بازداشتگاه بردند تازه فهميدم كه آن روز ضربه چاقويم به مقتول خورده و او را كشته است.»

 

متهم در ادامه در پاسخ به اين سوال قاضي كه آيا در زمان حادثه، ماهيت جرم را درك مي‌كردي يا نه، گفت: «من آن‌زمان ١٧ ساله بودم اما مي‌دانستم اگر كسي را بكشي، قصاصت مي‌كنند.» در پايان دادگاه نيز وكيل متهم با اشاره به ماده ٩١ قانون مجازات اسلامي كه قايل به تخفيف در جرايم حدي (قتل) نسبت به افراد زير ١٨ سال در صورت عدم درك ماهيت جرم است، خواست تا اين ماده در مورد موكلش مورد توجه قرار گيرد. حكم پرونده به زودي صادر مي‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------