ربایندگن پسر 11ساله در خاش،شریکهای پدرش بودند



  هفته گذشته عبدالقیوم 11ساله، از خانه‌شان در یکی از محله‌های شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان خارج شد تا برای خرید به مغازه برود. دقايقي بعد در حال بازگشت به خانه بود كه خودروي پرايد مقابلش توقف كرد. مردي كه سر و صورتش را پوشانده بود به سرعت از ماشين پياده شد و دست و پاي پسر نوجوان را گرفت و در چشم بر هم زدني او را سوار ماشين كرد و همراه راننده، متواري شد.

 

ساعتي از اين ماجرا گذشت و خانواده عبدالقيوم كه نگران پسرشان شده بودند به‌دنبال او راهي كوچه شدند. در همين هنگام زنگ تلفن خانه آنها به صدا درآمد و از آن‌سوي خط صداي مرد ناشناسي به گوش رسيد كه مي‌گفت پسربچه را ربوده‌اند و براي آزادي‌اش 100ميليون تومان مي‌خواهند. مرد ناشناس تهديد كرد كه اگر پول درخواستي‌اش را دريافت نكند، گروگانش را خواهد كشت.

 

به‌دنبال اين ماجرا پدر و مادر گروگان نوجوان وحشتزده با پليس تماس گرفتند و درخواست كمك كردند. تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند و در پرس و جو از پدر عبدالقيوم، به سرنخ‌هايي از يك اختلاف مالي رسيدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد از مدتي قبل با 2 نفر از شركايش دچار اختلافات مالي شده و بر سر اين اختلاف بارها از سوي آنها تهديد شده بود.

 

با اين اطلاعات فرضيه آدم‌ربايي با انگيزه تسويه حساب مالي مدنظر قرار گرفت و مأموران پليس با بررسي‌هاي تخصصي به سرنخ‌هايي از آدم‌ربايان در شهرستان ايرانشهر دست يافتند. تحقيقات نشان مي‌داد كه عاملان اين آدم‌ربايي همان 2مردي هستند كه براي تسويه حساب، عبدالقيوم را ربوده و با انتقال او به شهرستان ايرانشهر، وي را در خانه‌اي زنداني كرده‌‌اند.

 

48ساعت از ماجراي آدم‌ربايي گذشته بود كه كارآگاهان پليس مخفيگاه آدم‌ربايان را شناسايي و آنجا را محاصره كردند. سردار رحيمي، رئيس پليس استان سيستان و بلوچستان با بيان اين خبر گفت: مأموران در يك عمليات ضربتي وارد اين خانه شدند و علاوه بر دستگيري 2مرد آدم‌ربا، پسربچه ربوده شده را آزاد كردند.

 

به گفته وي، متهمان در بازجويي به ربودن پسربچه با انگيزه اختلاف مالي اعتراف كردند و با قرار قانوني راهي زندان شدند.

 

  اخبار  حوادث  -  همشهری  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------