فرار کلاهبردار‌ میلیونی به اروپا



مردی بعد از کلاهبرداری کلان از متقاضیان سفر به اروپا، از کشور گریخت. این پرونده زمانی به جریان افتاد که مردی به دادسرای شیراز رفت و از فرد کلاهبردار شکایت کرد.

 به گزارش شرق، او گفت: «چندی‌قبل با مردی به نام حسام آشنا شدم که مدعی بود در یک آژانس هوایی کار می‌کند و با توجه به روابطی که دارد، به‌راحتی می‌تواند برای متقاضیان ویزای کشورهای اروپایی را دریافت کند. من و همسرم از مدت‌ها قبل به فکر مهاجرت بودیم اما تلاش‌هایمان در این زمینه به جایی نرسیده بود، به همین دلیل با حسام وارد مذاکره شدم و مبلغ ٧٠‌ میلیون تومان به او دادم تا ما را راهی کشور آلمان کند».

 

شاکی ادامه داد: «قرار بود ما به ترکیه برویم و از آنجا به آلمان سفر کنیم اما مدتی از پرداخت پول گذشت و خبری از حسام نشد. او تلفنش را جواب نمی‌داد تا اینکه به‌سختی توانستم این مرد را پیدا و با او صحبت کنم اما باز هم جواب روشنی به من نداد و سعی کرد با وعده‌های توخالی فریبم دهد. در نهایت تصمیم گرفتم از او شکایت کنم». کارآگاهان بعد از تشکیل این پرونده تحقیقات خود را آغاز کردند و فهمیدند حسام با طرح ادعای دروغین درخصوص داشتن روابط برای صدور ویزای شنگن از افراد زیادی کلاهبرداری کرده است.

 

طعمه‌های او اشخاصی بودند که برای یافتن کار و ادامه زندگی در اروپا راه‌های مختلفی را آزموده و به نتیجه نرسیده بودند؛ به همین دلیل فریب ادعاهای حسام را خورده و به او مبالغ کلانی را پرداخت کرده بودند.  کارآگاهان بعد از تجسس‌های گسترده رد پای متهم را به‌دست آوردند اما متوجه شدند او محل سکونت خود را ترک کرده است. با ادامه تحقیقات فاش شد كه حسام بعد از به‌چنگ‌آوردن مبلغی هنگفت به همراه همسرش ایران را ترک کرده و به یکی از کشورهای اروپایی گریخته است؛ به همین دلیل تلاش‌ها برای دستگیری متهم وارد مرحله تازه‌ای شد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------