مجازات مرگ برای همسرکش سـالخورده



مرد سالخورده که به خاطر سوءظن همسرش را به قتل رسانده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. متهم پس از قتل قصد خودکشی داشت که ناکام ماند.

به گزارش جام جم، در آخرین روزهای مهر 91 صدای کمک‌خواهی زنی در یکی از محله‌های قیامدشت پیچید و اهالی خود را مقابل خانه زوج میانسال رساندند. همسایه‌ها چند بار زنگ زدند اما کسی در را باز نکرد به همین خاطر موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

 

ماموران کلانتری 174 قیامدشت با حضور در خانه با جسد کبری رو به روشدند. پیکر شوهرش به نام علی نیز نیمه‌جان در حمام خانه افتاده بود. مرد 65 ساله رگ دستش را با تیغ بریده بود که پس از انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

 

مرد 65 ساله پس از نجات از مرگ به قتل اعتراف و ادعا کرد به خاطر سوءظن مرتکب این قتل شده است. مرد سالخورده به پزشکی قانونی منتقل شد که پزشکان اعلام کردند او به اختلال روانی ناشی از سوءظن مبتلاست ولی هنگام قتل جنون نداشته است.

 

با تکمیل تحقیقات، مرد سالخورده در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد که اولیای دم برای او تقاضای قصاص کردند. متهم به قتل نیز با قبول اتهامش گفت: من و همسرم در زندگی مشکلی نداشتیم. پنج سال پیش زنی به محله ما آمد که همسرم با او ارتباط خوبی داشت. این زن مطلقه بود و دوست نداشتم همسرم با او ارتباط داشته باشد. چند بار از همسرم خواستم به این ارتباط پایان دهد اما قبول نکرد. حتی عصرها همراه آن‌زن برای قدم زدن به بیرون می‌رفتند. تصور می‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند و با یک مرد غریبه در ارتباط است. این فکر لحظه‌ای مرا رها نمی‌کرد و آرامش را از من گرفته بود.

 

وی ادامه داد: آخرین بار وقتی ماجرای خیانت همسرم را مطرح کردم او قهر کرد و به خانه مادرش رفت. چند بار با او تماس گرفتم و خواستم به خانه برگردد اما قبول نکرد. به همین خاطر پسرم را به شهرستان فرستادم تا مادرش را به خانه بیاورد. چند ساعت بعد از بازگشت همسرم با هم درگیر شدیم. او مدعی بود، تحت تاثیر مصرف هروئین دیوانه شده‌ام. از شنیدن این حرف کنترلم را از دست دادم و کابل برق را دور گردنش پیچیدم تا ساکت شود اما وقتی به خودم آمدم، او خفه شده بود و نفس نمی‌کشید. نمی‌دانستم چه کار کنم. به همین دلیل به حمام رفتم و رگ دستم را زدم تا خودکشی کنم.

 

رئیس دادگاه: آیا دلیلی برای کشتن همسرت داری؟

متهم به قتل: 24سال بود که هروئین مصرف می‌کردم اما مدتی بود آن را ترک کرده بودم ولی از روزی که همسرم قهر کرد، مصرف دوباره هروئین را شروع کردم تا آرام شوم. من همسرم را دوست داشتم و 35سال با او زندگی کردم و هیچ وقت نمی‌خواستم او را بکشم.

 

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به درخواست اولیای دم وی را به قصاص محکوم کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------