عاملان قتل طلافروشان محاکمه شدند



  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

دو مرد که به اتهام سرقت‌های مرگبار طلافروشی در یزد و ملایر دست به جنایت زده بودند،در دادگاه کیفری استان یزد محاکمه شدند.

 به گزارش جام‌جم، بعدازظهر بیست‌و‌هشتم شهریور امسال ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی استان یزد در جریان دزدی در بازار «خان» یزد قرار گرفتند. ماموران با حضوردر آنجا و تحقیق از طلافروش متوجه شدند مغازه به سرقت رفته و پسرش هم ناپدید شده است. در ادامه جست‌وجوهای پلیسی جسد دست و پا بسته پسر طلافروش که با طناب کوهنوردی خفه شده بود، در طبقه سوم پارکینگی کشف شد.

 

در ادامه تحقیقات، ماموران رد سارقان فراری را در شهر همدان به دست آوردند. متهمان بعد از پنج روز در این شهر بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری از طلاهای سرقتی کشف شد. این دو متهم که دارای سابقه کیفری در زمینه سرقت بودند، در بازجویی‌های اولیه به این سرقت مرگبار اعتراف کردند. با تحقیقات اولیه از سارقان مشخص شد آنها چند روزی رفت و آمد طلافروش و پسرش را زیرنظر داشته و زمانی که پسر طلافروش را تنها یافته‌اند، با جعل عنوان پلیس او را ربوده و نقشه خود را اجرا کرده‌اند.

 

متهمان همچنین اعتراف کردند در سرقتی مشابه سوم مرداد امسال یک طلافروش ملایری را هم به شیوه‌ای مشابه به قتل رسانده و از مغازه‌اش سرقت کرده‌اند.

 

بیستم شهریور هم قصد سرقت از صاحب صرافی سپهر در یزد را داشتند که مرد صراف پولی همراه نداشت. آنها برای ا‌ین‌که شناسایی نشوند با چاقو سه ضربه به مرد صراف زده و از محل گریختند. مرد مجروح با تلفن همراه، موضوع را به خانواده‌اش اعلام و درخواست کمک کرده بود.

 

متهمان که با هم برادر بودند، با انتقال به هر دو طلافروشی، صحنه جنایت‌ها را بازسازی کرده وروانه زندان شدند. با گذشت بیش از سه ماه از دستگیری عاملان این جنایت، دیروز آنها از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان یزد منتقل و محاکمه شدند.

 

در کیفرخواست صادر شده از دادسرا برای متهم ردیف اول 21 اتهام و برای متهم ردیف دوم 20 اتهام قید شده است که نماینده دادستان از آن دفاع کرد. در ادامه خانواده دو مقتول در جایگاه قرار گرفتند و برای متهمان تقاضای قصاص کردند.

 

بعد از آن متهمان به تشریح سرقت‌های مرگبار خود پرداختند. سپس دو وکیل تسخیری از موکلان خود دفاع کردند.

 

با پایان جلسه محاکمه، متهمان به زندان باز گشتند. قرار است قضات دادگاه طی یک هفته آینده رای عاملان این دو جنایت را صادر کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------