آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

اعضای بدن عروس جوان اهدا می‌شود



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث  ,حوادث  روز

  ٧ روز تلخ از درگیری خونین عروس و مادرشوهر در فساي شیراز  می‌گذرد. عروسی که با ضربات تبر مادر شوهرش  به کما رفته است. حالا دیگر امیدی نیست؛ انگار این درگیری خونین پایان خوشی نداشت. دختر جوان که دیگر تنها با دستگاه نفس می‌کشد، پزشکان  از او  قطع امید کرده‌اند. صبح دیروز بود که مرگ مغزی او تأیید شد. این مرگ  پایانی  شد برای یک زندگی. مادرشوهر به جرم قتل  در زندان به سر خواهد برد و عروس جوان....

 

با گذشت این روزهای سیاه، خانواده دختر جوان تصمیم‌شان را گرفته‌اند، می‌خواهند رضایت بدهند؛ رضایت به اهدای اعضای بدن دخترشان. دختری که هم مادر بود و هم همسر و هم عروس.

 

حمله مادرشوهر با تبر به عروس جوان

ماجرا از روز سه‌شنبه، ٧ دی ماه شروع شد. وقتی که زن میانسال هراسان و نگران به پاسگاه بخش شیبکوه از توابع شهرستان فسا مراجعه کرد و از مجروح‌شدن عروس جوانش از ناحیه سر خبر داد. این زن میانسال در اظهاراتش به مأموران گفت: «من  برای کاری بیرون رفتم، پس از دقایقی وقتی به خانه برگشتم، دیدم که عروسم روی زمین افتاده و سرش هم به‌شدت خونریزی دارد.»

 

مأموران پاسگاه پلیس به همراه افسر دایره جنایی  بلافاصله به محل حادثه رفتند و در بررسی‌ها موفق به کشف یک تبر تازه شسته‌شده و پیراهن خونی در وسایل شخصی زن میانسال شدند. این اقلام کشف‌شده و تحقیقات محلی پلیس، ظن مأموران به ارتکاب جرم توسط مادرشوهر را بیشتر کرد تا زن میانسال برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان فسا منتقل شود. این زن میانسال در برابر تحقیقات و بررسی‌های فنی پلیس آگاهی تاب نیاورد.

 

متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به تناقض‌گویی افتاد و درنهایت لب به اعتراف گشود. این مادرشوهر سنگدل که خاله عروسش هم بود، در اظهاراتش به پلیس آگاهی گفت:  «بین من و عروسم سر مسائل مالی مشاجره شدیدی درگرفت. هر چه من می‌گفتم او جوابم را می‌داد. من صدایم را بالاتر بردم اما فایده‌ای نداشت. او گوشش به صحبت‌های من بدهکار نبود. مدام حرف‌های خودش را تکرار می‌کرد. من هم خیلی عصبانی شدم، خون جلوی چشمانم را گرفته بود، یک لحظه هم کنترلم را از دست دادم  و با تبر به او حمله کردم.» او ادامه داد: «یادم نیست چند ضربه به او زدم؛ اما وقتی بر زمین افتاد، تازه فهمیدم که چه خاکی برسرمان شده، او قبل از اینکه عروسم باشد، دختر خواهرم بود. هول شده بودم، نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم، تبر را شستم  و رفتم پاسگاه تا شاید او نجات پیدا کند.» پس از اقرار متهم به ضرب‌و‌شتم عروس جوان صحنه این حادثه به دستور مقام قضائی بازسازی و مادر‌شوهر با صدور قرار به زندان فرستاده شد.

 

نزاع بر سر خدمت سربازی شوهر

جزییات بیشتر در خصوص این حادثه را آسوده، رئیس بخش‌ آی‌سی‌یو بیمارستان فوق‌تخصصی ولی‌عصر فسا اعلام کرد. او سه روز پس از بستری‌شدن عروس جوان در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز درمانی برخی از جزییات این نزاع خونین خانوادگی را فاش کرد: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهد كه پدر و مادری در زاهد شهر فسا، ١٥‌میلیون تومان به پسر خود دادند تا او سربازی‌اش را بخرد، اما پسر با پدر به توافق می‌رسد تا وجه مورد نظر برای امرار معاش زندگی پسر در بانک گذاشته شود و او به سربازی برود. مادر خانواده با موضوع مخالفت کرده و خواهان خرید سربازی می‌شود. این مخالفت و جر و بحث‌ها درنهایت به کشمکش بین مادر شوهر و عروس منجر می‌شود و سرانجام مادرشوهر از عصبانیت با تبر زن جوان را از ناحیه سر به‌شدت مجروح می‌کند.»

 

اهدای اعضای بدن عروس جوان

اما حال عروس زخمی خیلی وخیم بود. او بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان ولی‌ عصر فسا در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز درمانی بستری شد. این زن جوان به علت شدت جراحات وارده به کما رفت تا امیدها برای بهبود او کمرنگ شود. او که در غیاب همسر سربازش به تنهایی بار زندگي را به دوش می‌کشید و  از دو فرزند ٥ ماه و ٣ ساله‌اش نگهداری می‌کرد، چند روزی را در ‌آی‌سی‌یو با مرگ دست و پنچه نرم کرد؛ اما پزشکان چندان به برگشت او امیدی نداشتند. تا اینکه  دیروز مرگ مغزی او از سوی مسئولان بیمارستان تأیید شد.

 

اما این پایان کار این عروس نگون‌بخت نبود. آن طور که از بیمارستان فسا خبر می‌رسد، اعضای خانواده این زن جوان راضی شدند تا اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنند. بیماران نیازمند به پیوندی که حالا همه چشم امیدشان به خانواده این عروس جوان است.

 

دکتر مهدوی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا درباره جزییات بیشتر این خبر به «شهروند» می‌گوید: «تاکنون اهدای ٢ کلیه و کبد این دختر جوان قطعی شده است و سایر اعضای بدن او هم توسط پزشکان و کادر درمانی تحت آزمایش و بررسی است تا در صورت امکان بتوانیم به سایر بیماران پیوندی کمک کنیم.» او ادامه می‌دهد: «برای اهدای قلب آزمایشات و اقدامات در حال انجام است؛ ولی هنوز قطعی نشده است.» مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا درباره گیرندگان اعضای بدن اهدا‌شده هم می‌گوید: «هر ٣ نفر که تاکنون کاندیداي دریافت عضو شده‌اند، از اهالی استان فارس هستند و این پیوند در بیمارستان نمازی شیراز انجاممی‌شود.»

  

 اخبار حوادث  -   شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------