انهدام باند ضرب سكه‌هاي تقلبي در پشت‌بام پاساژ



باند ٢ نفره ضرب سكه‌هاي تقلبي در تهران كه موفق به كلاهبرداري از چندين صرافي مشهور كشور شده بودند از سوي پليس پايتخت متلاشي شد. متهمان كارآگاه ضرب سكه خود را در پشت‌بام يك مجتمع تجاري مخفي كرده بودند و بازرسي از آن به كشف چندين سكه تقلبي و تجهيزات ضرب آنها منجر شد.

به  گزارش  اعتماد ؛١٤ آذر امسال، مالك يكي از صرافي‌هاي آرياشهر به كلانتري ١٣٤ شهرك قدس مراجعه كرد و گفت كه مردي ده‌ها سكه بهار آزادي تقلبي به او فروخته است. ماموران پرونده‌اي با موضوع «بدل اندازي به شيوه ضرب سكه تقلبي» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دادند.

 

شاكي به كارآگاهان اين پايگاه گفت: «چندي پيش، مردي در چند نوبت به صرافي‌ام مراجعه كرد و سكه‌هاي تمام بهار آزادي را به من فروخت. هر بار چند سكه طلا برايم مي‌آورد و در اين مدت مجموعا ٣٩ سكه تمام بهار پلمب شده در بسته بندي‌هاي متعلق به صرافي‌هاي معتبر تهران و كشور، به من فروخت. مدتي بعد، وقتي مي‌خواستم سكه‌ها را به يكي از همكارانم بفروشم، او بسته‌ها را باز كرد كه آنجا متوجه تقلبي بودن همه سكه‌ها شديم.»

 

با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان به بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پرداخته و موفق شدند يكي از مجرمان سابقه‌دار كه پيش از اين‌بارها به اتهام كلاهبرداري و ضرب و جرح عمدي روانه زندان شده است را شناسايي كنند. در ادامه مخفيگاه او در مرزداران شناسايي شد اما متهم آنجا را ترك كرده و هيچ سرنخي از خود باقي نگذاشته بود.

 

مدتي بعد، يك دستگاه خودروي سواري «ام‌وي‌ام» نقره‌اي‌رنگ متعلق به متهم شناسايي و بلافاصله دستور توقيف آن و سرنشينانش صادر شد. سرانجام تلاش‌ها به ثمر نشست و ٢٩ آذر، ماموران گشت آشكار پليس آگاهي در منطقه جنت آباد، خودروي متهم را شناسايي و خودش را دستگير كردند. او پس از انتقال به كلانتري با شاكي روبه‌رو شد و صراحتا به فروش سكه‌هاي تقلبي اعتراف كرد. او گفت كه سكه‌ها را از مردي به نام كامران در محدوده خيابان كريم‌خان تحويل گرفته و در ازاي فروش هر كدام از آنها، ٤٠٠ هزار تومان را خودش برمي‌داشت و بقيه به كامران مي‌رسيد.

 

با كسب اين اطلاعات، محل تردد و فعاليت كامران در خيابان كريم‌خان تحت نظر قرار گرفت و سرانجام خودش در عمليات پليس دستگير شد. در بازرسي اوليه از او، يك سكه طلاي تقلبي تمام بهار آزادي كشف شد اما اين سرنخ ابتدايي ماجرا بود. متهمان در پشت‌بام يك مجتمع تجاري در خيابان كريم‌خان، يك كارگاه ضرب سكه‌هاي تقلبي راه انداخته بودند و با استفاده از برند صرافي‌هاي معتبر تهران و كشور، سكه مي‌زدند. در بازرسي از اين كارگاه نيز چندين سكه تقلبي و تجهيزات ضرب آن كشف شد كه متهمان به توليد و استفاده از آنها براي كلاهبرداري اعتراف كردند.

 

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به توقيف تمام تجهيزات مورد استفاده در ضرب سكه‌هاي تقلبي و بسته‌بندي آنها، از طرح شكايت رسمي اتحاديه فروشندگان و توليدكنندگان طلا و جواهرات و سكه تهران خبر داد و گفت: «علاوه بر اين شكايت‌ها، مالكان چندين صرافي مطرح كشور نيز با مراجعه به پليس از متهمان شكايت كرده‌اند. آنها با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و پرونده‌شان در شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه ٣٦ تهران، در حال رسيدگي است.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------