پایان تبهکاری‌های مردان مسلح در پایتخت



  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث  , حوادث  روز

 دایی و خواهرزاده با همدستی دوستشان، شبکه گسترده‌ای از سرقت‌های مسلحانه را تشکیل دادند که با شگردهای مختلف مردم پایتخت را هدف دزدی‌های خطرناک خود قرار می‌دادند. این سه مرد با شیوه تصادف ساختگی و مسافرکشی دست به زورگیری‌های مسلحانه خود می‌زدند. آنها همچنین با زور سوار خودرو زنان می‌شدند و از آنها نیز زورگیری می‌کردند.

 

ساعت یک بامداد ۱۳ آذرماه‌ سال‌جاری زن جوانی در تماس با ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیران اسلحه به‌دست خبر داد. این زن در این‌باره به ماموران گفت: «در بلوار میرداماد منتظر تاکسی بودم که خودرو سمند سفید‌رنگی جلوی پایم توقف کرد و سوار شدم. پس از لحظاتی راننده جوان با تهدید چاقو و اسلحه طلا و جواهرات، ۳۰۰‌هزار تومان پول و کارت بانکی‌ام که ۱۳۳‌میلیون تومان در آن بود را دزدید و با تهدید رمز کارتم را گرفت. درنهایت او مرا در میدان آرژانتین رها کرد. پس از رها شدن از دام زورگیر موفق به نوشتن شماره پلاک سمند سفید‌رنگ شدم.»  با اعلام این شکایت، به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴۴ تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند.

 

کارآگاهان در گام نخست به بررسی شماره پلاک خودرو زورگیر مسلح پرداختند و خیلی زود مشخص شد که سمند سفید‌رنگ روز ۱۰ شهریوررماه در منطقه تله‌کابین رامسر سرقت شده است. مالک خودرو سمند با در دست داشتن پرونده سرقت خودرو به اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز نهم شهریورماه برای مسافرت به شهرستان رامسر رفته بودیم. فردای آن روز برای تفریح به تله‌کابین رامسر رفتیم. خودرو را بیرون تله‌کابین پارک کردم و پس از گذشت حدودا سه ساعت و در زمان مراجعه به محل پارک خودرو، متوجه شدم که خودرو به سرقت رفته است. بلافاصله پرونده‌ای در پلیس آگاهی شهرستان رامسر تشکیل دادیم.» کارآگاهان در این مرحله پی بردند که زورگیر مسافرکش‌نما در مراکز مختلف پول از حساب میلیونی زن جوان برداشت کرده است.

 

در ادامه، ماموران به محل‌های برداشت پول رفتند و در تحقیقات پی بردند که جوانی ۲۵ ساله با فریبکاری و ادعای این‌که همسرش بیمار است، از افراد مختلف خواسته تا از کارت بانکی‌اش پول برداشت کنند. در ادامه، کارآگاهان درحالی‌که تجسس‌های خود را برای متوقف کردن خودرو سمند سفید‌رنگ متمرکز کرده بودند، در جریان یک سرقت مسلحانه  دیگر قرار گرفتند  در آن سارقان خودروی سانتافه یک خواهر و برادر را دزدیده بودند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که سارقان مسلح این‌بار با خودرو مگان مشکی‌رنگ و تصادف‌های ساختگی با  خودروهایی که راننده آنها زن هستند، اقدام به سرقت چند خودرو کرده‌اند.

 

بدین‌ترتیب با توجه به شماره پلاک مگان مشکی‌رنگ تحقیقات کلید خورد و در این مرحله ماموران پی بردند که خودرو مگان روز ۲۰ آذر در یک تصادف ساختگی و با تهدید چاقو و اسلحه سرقت شده است. کارآگاهان در این مرحله با تجسس از طعمه‌های دزدان که همگی زن بودند، توانستند سرنخ‌هایی از ۳ سارق مسلح به دست بیاورند و خیلی زود با اقدامات فنی و پلیسی محل تردد دزدان در منطقه شهریار ردزنی شد. در این مرحله، ماموران با گشتزنی‌های نامحسوس در شهریار توانستند خودرو سمند سرقتی را در یکی از کوچه‌های فرعی منطقه شادآباد شناسایی کنند. به همین دلیل روز ۱۴ دی‌ماه کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه ۲ جوان را که قصد سوار شدن بر خودرو سمند را داشتند، دستگیر کردند و در بازرسی بدنی از سعید ۳۳ ساله و علی ۲۶ ساله اسلحه کمری و چاقو به دست آمد. در ادامه، ماموران پی بردند که سعید، دایی علی است که با همدستی هم اقدام به سرقت سمند سفید و مگان مشکی‌رنگ کرده‌اند.

کارآگاهان در ادامه بازجویی‌ها توانستند مخفیگاه نفر سوم این باند را که حامد از دوستان علی است، شناسایی کنند و این متهم در منطقه شادآباد دستگیر شد.

 

سرهنگ حمـید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران، درباره این پرونده گفت: «در ادامه تحقیقات از متهمان، یک خودرو مسروقه ریو دارای سابقه سرقت به شیوه مسلحانه نیز از سارقان در منطقه خلیج فارس کشف شد. متهمان به ده‌ها سرقت مسلحانه به شیوه ایجاد تصادف صوری و همچنین در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف کرده‌اند. بنابراین از همه شکات و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد تهدید و سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود و شناسایی متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

 

  اخبار  حوادث  - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------