هفت‌تیرکشی در پاتوق مصرف شیشه



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

>معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که به خاطر عدم پرداخت خسارت تصادف خودرویش، اقدام به قتل در پاتوق مصرف شیشه کرده بود، خبر داد.

 به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۰ روز سیزدهم دی ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان امام حسین (ع) به کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد که به دنبال آن با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به فردی ۳۵ ساله به‌نام جمشید است که بر اثر اصابت به ناحیه سر فوت کرده است.

 

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با شناسایی محل وقوع جنایت در خیابان دماوند – خیابان اشراق، کارآگاهان اداره دهم به محل اعزام و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این محل خانه‌ای مجردی و استیجاری است که به مکانی برای تردد افراد سابقه دار و معتاد تبدیل شده و توسط فردی به‌نام علی. س اجاره شده است.

 

با انتقال علی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: جنایت توسط یکی از دوستان مقتول به‌نام هادی ۳۵ ساله انجام شده است و مقتول و قاتل هر دو نفرشان برای مصرف موادمخدر به خانه من تردد داشتند. در روز حادثه نیز به‌ واسطه اختلافی که از قبل با یکدیگر داشتند، با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده که ناگهان هادی با اسلحه کمری همراهش، گلوله‌ای به سمت جمشید شلیک کرد و پس از آن نیز به سرعت از خانه متواری شد.

 

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی سوابق مقتول و قاتل اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و موادمخدر هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شدند.

 

بررسی سوابق هادی نشان داد که وی دارای ۱۱ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بوده و آخرین بار، در سال ۱۳۹۴ دستگیر و روانه زندان شده و با تأمین قرار وثیقه در اویل مهرماه ۱۳۹۵ از زندان آزاد شده است.  

 

با شناسایی محل سکونت متهم پرونده در منطقه افسریه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این محل اعزام و اطلاع پیدا کردند که هادی پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونتش متواری شده است.

 

تحقیقات برای دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرارداشت تا نهایتا مخفیگاهش در منطقه فشافویه شناسایی و در ساعت ۱۲ روز گذشته دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. همزمان با دستگیری متهم، محل اختفای اسلحه نیز در منزل یکی از دوستان متهم در شهر جدید پردیس شناسایی، اسلحه کشف و این شخص نیز به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 

هادی پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت: یک روز برای مصرف شیشه به خانه علی رفته بودم، خوابیده بودم که جمشید بدون اجازه من اقدام به برداشتن سوئیچ ماشین پیکان وانتم کرد و در ادامه با آن تصادف شدیدی کرد. خسارت ناشی از تصادف به اندازه ای بود که عملا امکان استفاده از ماشین وجود نداشت، او  مدعی شد که خسارت ماشین را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد، اما پس از مدتی  تنها یک و نیم میلیون تومان آن را  پرداخت و ادعا کرد که حاضر به پرداخت خسارت خودرو نیست و همین موضوع زمینه آغاز درگیری ما دو نفر شد.

 

هادی در خصوص نحوه تهیه سلاح نیز به کارآگاهان گفت: زمانی‌که زندان بودم، یکی از زندانیان هم بند به من گفته بود که اسلحه‌ای را نزد یکی از دوستانش در منطقه حصارک شهرستان کرج به امانت گذاشته است، چهار روز قبل از ارتکاب جنایت، اقدام به تهیه سلاح کرده و تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن پول خسارت ماشین را از جمشید بگیرم.

 

متهم در خصوص زمان جنایت نیز به کارآگاهان گفت: روز دوازدهم دی ماه برای مصرف مواد به خانه علی رفته بودم که جمشید نیز آنجا بود، اسلحه داخل کمرم بود و جمشید و علی از آن اطلاع نداشتند پس از مصرف شیشه، بار دیگر درخواست پرداخت خسارت از سوی جمشید را مطرح کردم و او این‌بار با حالتی طلبکارانه عنوان داشت که پولی پرداخت نخواهد کرد و من نیز هیچ کاری نمی‌توانم انجام بدهم. من هم  ناگهان اسلحه را بیرون کشیده و گلوله ای به سمت او شلیک کردم.

 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------