دستگیری یک خواهر و برادر به اتهام جاسوسی در ایتالیا



پلیس ایتالیا نام این دو متهم را فاش نکرده اما رسانه های ایتالیا با استناد به برگه اتهام آنها گزارش داده اند که متهم اصلی جولیو اوچیونرو 45 ساله و خواهرش فرانچسکا ماریا اوچیونرو هستند.

 پلیس ایتالیا اعلام کرد یک خواهر و برادر ایتالیایی که شهروند انگلیس هستند را به اتهام اداره عملیات جاسوسی علیه سیاستمداران این کشور و نهادها و شرکت‌های دولتی بازداشت کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام پلیس ایتالیا یک مهندس انرژی هسته‌ای ساکن لندن و خواهرش مجری عملیات جاسوسی علیه سیاستمدارانی نظیر ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا بوده‌اند.

 

پلیس ایتالیا نام این دو متهم را فاش نکرده اما رسانه های ایتالیا با استناد به برگه اتهام آنها گزارش داده اند که متهم اصلی جولیو اوچیونرو 45 ساله و خواهرش فرانچسکا ماریا اوچیونرو هستند.

 

بر اساس گزارش‌ها این دو نفر از چهره های کاملا شناخته شده در محافل مالی شهر رم هستند و در پایتخت ایتالیا زندگی می‌کرده‌اند اما همزمان رسما شهروند انگلیس نیز هستند.

 

از جمله سیاستمدارانی که ظاهرا هدف جاسوسی‌های این دو نفر قرار گرفته‌اند ماتئو رنتزی و ماریو مونتی، نخست وزیر های سابق ایتالیا و ماریو دراگی، رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا هستند.

 

این برادر و خواهر سال گذشته میلادی بعد از آن که یک مقام بلندپایه دولتی گزارش دریافت یک ایمیل حاوی بدافزار جاسوسی را داد، تحت تحقیقات قرار گرفتند.

 

دادستان‌ها به دنبال متهم کردن آنها به دسترسی غیرقانونی به اطلاعات مربوط به امنیت کشور، دسترسی غیرقانونی به سیستم‌های کامپیوتری و ردیابی غیرقانونی پیام‌های اینترنتی هستند.

 

پلیس ایتالیا گفته دام اطلاعاتی پهن شده از طریق یک شبکه پیچیده شرکت‌های مستقر در خارج به اجرا در آمده اما نظریه‌ای درباره این که هدف این دو نفر از این جاسوسی‌ها چه چیزی بوده ارائه نداد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------