آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ شهادت 3 آتش‌نشان/ مکان ریزش پاساژ کویتی‌ها / 13 آتش‌نشان زیر آوار هستند



  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

حدود 86 ساعت از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن دست‌کم ۲۰ آتش نشان می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن پیکرهای قربانیان و افراد زنده احتمالی ادامه دارد.

 به گزارش  فارس، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

 

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید: 

 

23:59/ سرپرست اورژانس کشور:دو پیکر دیگر از زیر آوار پلاسکو خارج شد

 

22:49/ حضور یک خانواده ارمنی در محل حادثه و پخش غذا در بین آتش نشانان؛ این خانواده هدف خود از حضور در محل حادثه را همدردی با خانواده آتش نشان ها عنوان کردند و گفتند که ما هم ایرانی هستیم و ایران را بیشتر از ارمنستان دوست داریم.

 

22:21/ روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: تمامی ایستگاه های آتش نشانی پذیرای مردم برای همدردی و تسلیت به آتش نشانان هستند.

 

 

22:17/ سرپرست اورژانس کشور: 150 نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و 44 نفر برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستانهای تهران منتقل شدند که 40 نفر از آنها ترخیص شده اند.

 

در حال حاضر فقط 3 نفر از آتش نشانان مصدوم در بیمارستانهای تهران بستری هستند. اسامی آتش نشانانی که هنوز در بیمارستان بستری هستند، به شرح زیر است.

 

فخرالدین گودرزی(بیمارستان پارس)

محمدفاتحی(بیمارستان بانک ملی)

سامان سرخوری (بیمارستان بهارلو)

 

22:00/ دستورات رییس جمهوری در جلسه هیات دولت:

اولویت اول تسریع در مراحل آواربرداری و تجلیل شایسته از آتش نشانهای قهرمان و خانواده هایشان ‏‏است.

قدردانی از همه ‏عوامل امداد رسانی حادثه ساختمان پلاسکو.

ماموریت رییس جمهوری به وزرا و ‏مسوولان برای اتخاذ تصمیم در جهت بازسازی ‏و ایجاد فرصت شغلی برای اصناف و کارگران شاغل ‏در این ساختمان.

 

21:49/ سازه آهنی عظیم الجثه‌ای امکان آوار برداری را سخت کرده است. آتشن‌شانان در تلاشند با برش این سازه آهنی آواربرداری را ادامه دهند.

 

21:40/ با هر بار آوار برداری دود سفید محوطه را فرا می‌گیرد. تعدادی از نیروهای ارتشی هم اکنون وارد میدان شدند.

 

  18:10/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: روز مشخصی برای اتمام آواربرداری نمی توان مشخص کرد. عملیات آوار برداری با دقت در حال انجام است و شاید تا چهار روز دیگر عملیات پایان یابد.

 

17:50/ سردار سجادی نیا: دقایقی پیش جلسه تمهیدات ترافیکی برگزار شد و مقرر شد که محدودیت‌های ترافیکی کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم تا فردا بعد از ظهر بتوانیم ترددها را در خیابان جمهوری و خیابان فردوسی کاهش دهیم. اولویت نخست ما تردد خودروهای امدادی و خودروهای حمل نخاله است.

 

15:38/ ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: آتش‌نشانان در ضلع غربی در حال عملیات هستند. با هیچ مورد پیدا شدن شهدای آتش‌نشان مواجه نشده‌ایم. دقایقی قبل گاوصندوق 5 تُنی خارج و تحویل مالک شده است.

 

بیش از 50 درصد آوارها جستجو شده است عملیات منتقل کردن ضایعات شروع شده است.

 

16:50/ کیانی فرمانده عملیات میدان در گفت‌وگو با فارس: 60 درصد آوار برداری انجام شده است. تجهیزاتی که پیدا می‌شود برای زمانی است که سریع اعلام کردیم تجهیزات خود را آتش‌نشانان جدا کرده و سریع از ساختمان خارج شوند.

 

15:33/ در تونل احداث شده در پارکینگ پاساژ کویتی‌ها، گویا افرادی حضور دارند که آتش‌نشانان برای خروج آنها اخطار می‌دهند.

به گفته فرمانده آتش‌نشانان امکان ریزش پاساژ کویتی‌ها روی پارکینگ آن وجود دارد.

 

15:30/ در جلسه امروز شورای شهر نامگذاری مکانی به نام شهدای آتش نشان پلاسکو مطرح شد.

 

15:24/ گفته می‌شود هر لحظه امکان ریزش ساختمان پاساژ کویتی‌ها هم وجود دارد.

 

15:03/باز هم لحظات در آوار پلاسکو نفس‌گیر شده است

 

15:02/ تعداد قابل توجهی از آتش نشانان در نظر دارند تا کنار یکدیگر به صورت دقیق و وجب به وجب یکی از مناطق مهمی که توجه آنها را جلب کرده است، جست‌وجو کنند.

 

14:55/ ابراز ناراحتی برخی نیروهای امدادی از حضور برخی مسئولان در صحنه حادثه: با ورود بازدیدکنندگان، برای دقایقی در روند انجام کار خللی ایجاد می‌شود.

 

14:52/ هم اکنون آتش‌نشانان مشغول بازدید دقیق محل «چهار سیلندر اکسیژن کشف شده در ساعاتی پیش» هستند.

 

 

14:30/ سرعت در عملیات آوار برداری. بیش از هفت بیل مکانیکی و ۲ دستگاه لودر مشغول آواربرداری هستند.

 

14:24/ جانشین فرمانده نیروی انتظامی: اموال پیدا شده در زیر آوار به آگاهی مرکزی واقع در خیابان وحدت اسلامی 2 منتقل شده است و تحت حفاظت است و بعد از عملیات آواربرداری با حضور کسبه اقدامات لازم انجام شود.

 

آوارهایی که از این ساختمان خارج می‌کنند نیز در زمین تخلیه می‌شود که آن زمین توسط عوامل نیروی انتظامی تحت حفاظت است و پس از عملیات‌های آواربرداری نسبت به تفکیک این آوار نیز اقدام می‌شود.

 

جای هیچگونه نگرانی نیست و تمامی دست‌اندرکاران هم پلیس و هم شهرداری مشغول به کار شبانه‌روزی هستند.

 

 

14:23/ عبدالکریم حسین‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با فارس: بافت‌های فرسوده اکنون زیادند، حتی بافت‌های تاریخی ضریب مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی را ندارند و این ضریب بسیار پایین است، بنابراین باید تمام این بافت‌ها شناسایی شوند.

 

13:37/ ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: قطعاً ١٥ آتش‌نشان در زیر آوار ساختمان پلاسکو بودند که دو نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند. تعدادی ماسک و کلاه و اکسیژن و تجهیزات از زیر آوار پیدا شد که در همان محل مشغول فعالیت بیشتر هستیم.

 

 

13:30/ رئیس اورژانس کشور: هم اکنون در آمبولانس مستقر در محوطه ساختمان پلاسکو، دستگاهی برای تشخیص مسمومیت ناشی از دود مونو اکسید کربن نصب شده است.

به دلیل اینکه دود در این محل زیاد است، گرفتگی، خفگی و مسمومیت ناشی از آن در بین آتش‌نشانان ایجاد می‌شود که با این دستگاه این مسمومیت سنجیده و در صورتی که نیاز باشد به درمانگاه انتقال می‌یابند

گفتنی است این دستگاه در مدت 5 ثانیه این مسمومیت را تشخیص می دهد.

 

13:05/ ملکی سخنگوی آتش‌نشانی: تعدادی کپسول آتش‌نشانی و ماسک پیدا شده است اما هنوز پیکری از زیر آوار بیرون کشیده نشده است و آمار شهدای ما تاکنون ۳ نفر است که یک نفر در بیمارستان فوت کرده و ۲ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.

 

جرثقیل‌ها را از میدان خارج کردند و بیل‌های مکانیکی برای آواربرداری وارد شد و در ادامه کامیون‌ها وارد عمل شدند و متناسب با نحوه عملکرد، دستگاه جدید می‌آوریم.

 

13:00/ یکی از امدادگران آتش‌نشانی به فارس گفت: از حدود نیم ساعت پیش تاکنون حدود پنج دستگاه مربوط به آتش‌نشانان کشف شده است. هم‌اکنون یک کپسول اکسیژن دیگر از زیر آوار خارج ش

 

12:57/ هنوز هیچ پیکری از زیرآوار پیدا نشده است.

 

12:40/ عملیات جستجو برای خارج کردن پیکر یک یا چند آتش‌نشان اکنون توسط قیچی مکانیکی دنبال می شود. تجهیزات قابل توجهی از زیر آوار یکی از قسمت‌ها خارج شده است. جست‌وجو در ضلع جنوب غربی و همجوار پارکینگ کویتی ها در حال انجام است.

 

12:20/ ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: در هنگام جست‌وجو، تجهیزاتی از آتش‌نشانان پیدا می‌شود اما هنوز پیکری را مشاهده نکردیم.

 

 

12:06/ به نظر می‌رسد پیکر یکی از آتش‌نشانان پیدا شده است اما آتش‌نشانان همچنان در حال جست‌وجو در محل پیدا شدن ماسک هستند. تمام آتش‌نشانان با نگرانی کار را دنبال می‌کنند. یک کلاه نیز پیدا شد.

 

12:05/حجت‌الاسلام شهیدی معاون رییس جمهور از پیشنهاد بنیاد شهید برای خاکسپاری شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو در جوار شهدای منا و مدافعین حرم خبر داد.

 

 

12:04/ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با ابراز همدردی با خانواده بزرگ شهرداری تهران و به ویژه خانواده‌های داغدار شهدای آتش‌نشان اعلام کرد: شهدای آتش نشان در قطعه 50 بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

 

12:02/ یک ماسک آتش‌نشان در ضلع جنوب غربی جنب پاساژ کویتی‌ها پیدا شده و آتش‌نشانان در حال جست‌وجو با دست در این منطقه هستند.

11:42/ یکی از کسبه پاساژ بزرگ فردوسی: با مدیریت بحران تهران تماس گرفتیم که ماسک در اختیار مردم محل قرار دهند ولی خبری نشد؛ در چند روز گذشته دچار مشکل تنفسی شدیم. چرا به موضوع ایمنی و اطفای حریق پاساژهای پایتخت توجه جدی نمی شود؟ چرا مردم قربانی سهل انگاری مسئولان شدند.

 

11:40/ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران: دیواره ضلع غربی مشرف به پاساژ کویتی‌ها پس از عملیات بسیار سنگین و حجیم صبح امروز برداشته شد.

 

در حال حاضر دیگر قطعات این دیواره در حال برش است. هنوز خبری از اجساد نشده است. از آتش‌نشانی شهرستان‌های استان تهران نیز کمک گرفته شده است.

 

11:25/ یکی از مادران آتش‌نشان حادثه دیده در رو به روی ساختمان آوار شده پلاسکو نماز می‌خواند.

 

11:23/ سگ‌های زنده یاب همچنان در محل حادثه هستند.

 

11:23/ رئیس اورژانس کشور: در رابطه با تصویب لایحه شهادت برای عوامل امدادی شامل آتش نشانی، اورژانس، امداد و نجات هلال احمر و محیط بانان باید اقدام شود.

 

11:19/ دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد برای ابراز هم‌دردی در محل حادثه حضور یافتند.

 

11:19/ احمد شجایی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در محل حادثه حضور یافت.

 

10:54/ کار در قسمت پایینی ساختمان کاملا متوقف شد. یکی از قطعات بسیار بزرگ در قسمت فوقانی مانع ادامه کار دیگر تجهیزات مهندسی شده است

 

10:44/ یکی از آتش‌نشانان در خصوص اینکه چقدر امیدوار هستید گفت: منتظر معجزه هستیم

 

10:43/ یکی از بیل های مکانیکی که در بالاترین نقطه آوار مشغول کار است، در حال جا به جایی یکی از بزرگترین قطعات تخریب شده این ساختمان است.

 

10:42/پیشنهاد پیرهادی عضو شورای شهر تهران برای بررسی ابعاد حادثه پلاسکو: گروهی کارشناسی ابعاد این حادثه را بررسی و آن را مستند سازی کند.

 

10:38/یکی از آتش نشانان حاضر در منطقه حادثه: روند اجرای آواربرداری عالی انجام می شود. اکنون هم مشغول آواربرداری قسمت های شمالی ساختمان هستیم.

 

10:35/ اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر: رعایت آئین نامه های آتش نشانی باید از سوی مراجع حقوقی اجباری شود و بودجه آتش نشانی باید به صورت نقدی و قطعی در نظر گرفته شود.

 

10:33/ سخنگوی اورژانس تهران: بر اساس اخرین امار حادثه پلاسکو١٧٠ مصدوم، ۴۲ نفر اعزام به بیمارستان و ۱۲۰ نفر درمان سرپایی داشته است.

 

10:31/ آواربرداری در قسمت شمال غربی ساختمان پلاسکو سخت و نفس گیر دنبال می شود. دو بیل مکانیکی در تلاش هستند تا یک دیوار بسیار بزرگ را تخریب کنند.

 

10:25/ کشف یک کپسول اکسیژن و تجهیزات یک آتش‌نشان از ضلع جنوب غربی پلاسکو. امدادگران با دقت بیشتر مشغول جستجو هستند.

 

10:20/ رییس مرکز فوریت های اجتماعی اورژانس سازمان بهزیستی: آتش نشانان به مشاوره دائمی نیاز دارند/ حضور اورژانس اجتماعی در محدوده

 

10:17/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس:‌ رئیس مجلس به کمیسیون عمران مسئولیت بررسی حادثه پلاسکو و ریزش آنرا داده‌اند و گفته‌اند که این مسئله برای آینده مهم است. دهها ساختمان مشابه پلاسکو در تهران داریم که باید از لحاظ ایمنی وضعیت آنها بررسی شود. من فکر نمی‌کنم دلیل ریزش ساختمان امنیتی باشد اما با این حال علل اصلی را باید متخصصین بررسی کنند.

 

10:12/ ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی: در حال حاضر به نتیجه قطعی رسیده‌ایم که کسی در موتورخانه پلاسکو حضور ندارد.

 

09:50/ در ساعت های اولیه صبح مردم برای ⁧ آتش نشان‌ها و نیروهای امدادی شیر و عدسی آورده بودند. ⁩

 

 

09:31/ فعالیت بیل‌های مکانیکی برای دقایقی متوقف شد. آتش نشانان به آرامی روی آوارها مشغول جستجوی میدانی و دقیق هستند.

 

09:14/ مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران: در کار آوار برداری دقت فدای سرعت نخواهد شد. گروه تجسس همزمان مشغول فعالیت هستند و هر کجا که لازم باشد کار متوقف و به جستجو می پردازند. شهروندان در محل حادثه تجمع نکنند.

 

09:05/ برای نخستین بار در مدت زمان آواربرداری ساختمان پلاسکو، بیل‌های مکانیکی موفق شدند در جبهه شمال غربی پیشروی خوبی روی آوارهای ساختمان پلاسکو داشته باشند.

 

09:00/ هم‌اکنون «پنج» بیل مکانیکی در منطقه حادثه ساختمان پلاسکو مشغول فعالیت است.

 

08:40/ با سرعت گرفتن آواربرداری، دود غلیظ سفید رنگ هم‌چنان از زیر آوارها بلند می‌شود و کار را سخت‌تر کرده است.

 

07:45/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تاکنون نزدیک به 50 درصد از آواربراداری انجام شده است. ستون های سنگین که کار را سخت کرده بودند بریده و جابجا شده اند و کار سرعت بیشتری پیدا کرده است. از ساعت های ابتدایی بامداد دو دستگاه بولدوزر غول پیکر هم وارد میدان شدند و به روند آواربرداری کمک زیادی کردند.

 

07:00/ همچنان پلاسکو می‌سوزد، دود لحظه‌ای قطع نمی‌شود.

 

06:55/ در پی شهادت مظلومانه جمعی از دلاورمردان و دریادلان آتش‌نشان در حادثه غم‌انگیز آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، شورای عالی آموزش و پرورش پیام تسلیتی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: «حادثه غم‌انگیز و تأسف بار آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و شهادت مظلومانه و جانگداز جمعی از پرسنل خدوم و ایثارگر آتش‌نشان، غمی بزرگ بر دل مردم عزیز ایران نهاد.

 

این شورا ضایعه درگذشت این قهرمانان و دلاوران عزیز را که با از خود گذشتگی به ما درس شجاعت و شهادت آموختند را به خانواده محترم آنان و آتش نشانان عزیز و مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آنان از درگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد».

 

 03:45/ تجهیزات فوق سنگین قرارگاه خاتم الانبیا برای تسریع آوار برداری به محل حادثه ساختمان پلاسکو رسیدند

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

02:55/ از آنجا که به دلیل وزن چندین تنی ستونهای آهنی به جا مانده از حادثه آوار پلاسکو قابل حمل از سوی امدادگران نیست این افراد به شیوه هوابرشی ستون ها را چند تکه می‌کنند.

  

02:40/ بار دیگر امدادگران آماده حفر تونل می شوند/تلاش همه جانبه برای دسترسی به بخش‌های زیرین

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

02:05/ ورود مجدد به قسمتهایی از طبقات منفی پاساژ پلاسکو از طریق ساختمان مجاور/ تلاش برای دسترسی به موتورخانه و محلهایی که زنده یاب نشان داده بود ادامه دارد.

 

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

 

02:00/ ادامه تلاش برای ورود به طبقات منفی پلاسکو از طریق پاساژ کویتی‌ها

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

 

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث , حادثه  ساختمان پلاسکو

01:19/ یک منبع آگاه به خبرنگار فارس از احتمال تخریب پاسار کویتی ها به دلیل نفود آب به پی ساختمان و نا ایمن بودن آن خبر داد

 

01:05/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تا کنون پیکر جدیدی از شهدای آتش نشان کشف نشده است، کار آواربرداری با قوت و به صورت لحظه به لحظه ادامه دارد، از لحاظ تجهیزات هیچ گونه کمبودی نداریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------