ماجرای قتل بعد از طلاق!



مردی که با همدستی برادرش، زن مطلقه خود را در مشهد به قتل رسانده بود، پس از چند جلسه محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی در حالی پس از اعلام گذشت دخترش، به قصاص نفس محکوم شد که برادر وی نیز به جرم معاونت در ارتکاب قتل باید پس از تایید دیوان عالی کشور 10 سال زندان را تحمل کند.

 به گزارش خراسان ؛ ماجرای این پرونده جنایی از اول دی ماه سال 1392 در شرایطی رقم خورد که همسایگان یک مجتمع مسکونی در بولوار شاهد مشهد با پلیس 110 تماس گرفتند و از گم شدن زن جوانی خبر دادند که به تنهایی در یک واحد آپارتمانی زندگی می کرد.

 

آنها در حالی که عنوان می‌کردند خبری از زن همسایه ندارند، در اظهارات خود به پلیس گفتند: نیمه‌های شب سر و صداهایی شبیه درگیری از منزل زن جوان شنیده‌اند که افرادی با لهجه‌ای شبیه کردی شمال خراسان سخن می‌گفتند.

 

این گونه بود که با صدور دستوری از سوی سرهنگ «حمید رزمخواه»، تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی در این باره آغاز شد چرا که کارآگاهان در همان مراحل اولیه تحقیقات، احتمال وقوع جنایت را متصور می‌دانستند.

 

از سوی دیگر قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی باتجربه ویژه قتل عمد در زمان حادثه) از کارآگاهان خواست تا با انجام بررسی‌های غیرمحسوس، نزدیکان زن گم شده را زیر نظر بگیرند و تحقیقات اطلاعاتی خود را روی افرادی که لهجه کردی دارند، متمرکز کنند.

 

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود در حالی متوجه اختلافات خانوادگی زن 30 ساله با همسر سابقش شدند که شوهر سابق زن مطلقه لهجه کردی داشت.

 

بنابراین مرد 34 ساله با صدور دستوری از سوی قاضی صفائیان بازداشت شد و در حالی ارتکاب هرگونه جنایتی را انکار کرد که بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌داد او در تاریخ 92.9.29 در مشهد حضور داشته است.

 

به همین دلیل کارآگاهان با جمع آوری مستندات پلیسی وی را مورد بازجویی تخصصی قرار دادند. این مرد که دیگر راه گریزی نداشت لب به اعتراف گشود و گفت: اگرچه همسرم را طلاق داده بودم اما به طور پنهانی به او رجوع کرده بودم. شب حادثه به همراه برادرم و با خودروی پراید از چناران به مشهد آمدیم و من به داخل ساختمان محل سکونت همسر سابقم رفتم. در این لحظه فردی با همسرم تماس گرفت که او تماس را رد کرد. من که دیگر سوءظن پیدا کرده بودم با او درگیر شدم و گلویش را فشردم. در این هنگام بود که برادرم با سوئیچ پراید در واحد آپارتمانی را باز کرد و با ورود به منزل، جلوی دهان همسرم را گرفت تا سر و صدا نکند.

 

وقتی همسرم را کشتم، جسد او را داخل یک تخته پتو گذاشتیم و شبانه سوار بر خودرو، جسد را به سمت روستای رادکان بردیم. سپس برای آن که اثری از جنایت باقی نماند، جسد همسر سابقم را درون چاهی در همان منطقه انداختیم و 2 روز بعد هم دوباره به محل بازگشتیم و مقدار زیادی خاک داخل چاه ریختیم!

 

این گزارش حاکی است: در پی اعترافات متهم، برادر وی نیز دستگیر شد و اظهارات متهم را تایید کرد.

 

این گونه بود که کارآگاهان با کمک نیروهای آتش نشانی چناران، جسد زن مطلقه را از عمق چاه بیرون کشیدند و بدین ترتیب این پرونده جنایی پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و 2 متهم 34 و 26 ساله در حالی پای میز محاکمه نشستند که نماینده دادستان برای هر دو متهم به خاطر مشارکت در قتل تقاضای اشد مجازات کرده بود.

 

بنا به گزارش خراسان، در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده  و مستشاری قاضی مصطفی بنده‌ای برگزار شد، متهمان این پرونده جنایی به تشریح چگونگی وقوع قتل و اختفای جسد در چاه متروکه پرداختند اما در عین حال و به طور ضمنی تلاش کردند تا حقیقت ماجرا را انکار کنند.

 

در این حال بود که قضات باتجربه دادگاه با ارائه دلایل و مدارک و مستندات قانونی، انکار ضمنی متهمان را رد کردند. قضات دادگاه کیفری که با سعه صدر همه اظهارات متهمان را طی ساعت‌های متمادی گوش می‌کردند در نهایت با استناد به مواد قانونی و دلایل قوی و محکمه پسند، رای خود را درباره این پرونده جنایی صادر کردند.

 

براساس این رای، متهم مهدی (همسر سابق مقتول) به اتهام ارتکاب قتل عمدی زن مسلمان به قصاص نفس و الیاس (برادر متهم) به خاطر معاونت در ارتکاب قتل به تحمل 10 سال زندان محکوم شدند.

 

صدور این رای در حالی بود که دختر مقتول، از خون مادرش گذشت و رضایت خود را به دادگاه اعلام کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------