این زن را شناسایی کنید



  اخبارحوادث,خبرهای  حوادث,حوادث روز

پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی زنی که متهم است با یک کارت عابربانک سرقتی، مبلغی طلا خریداری کرده است، از مردم درخواست کمک کرد.

به گزارش شرق ، اواسط آذرماه جاری، صاحب مغازه‌ای در مرکز تجاری گلستان در میدان پونک تهران، متوجه مسدودشدن یکی از حساب‌های بانکی خود شد. وقتی این مرد به بانک مراجعه کرد، مسئولان شعبه بانک به او گفتند حسابش مسدود شده است؛ چون از کارت عابربانکی که قبلا سرقت شده بود، به حساب او پول واریز شده و به دستور قضائی، پول‌هایی که از این کارت به حساب‌های مختلف واریز شده‌اند، مسدود شده است.

 

بر اين اساس، طلافروش برای طی‌شدن مراحل قانونی، به مراجع قضائی فرستاده شد. مرد طلافروش در اظهارات خود به مأموران گفت: چهار‌‌میلیون‌تومانی که از کارت سرقتی به حساب او واریز شده است از سوی زنی بوده که مدتی قبل، برای خرید طلا به مغازه او مراجعه کرده بود. این مرد مدارکی را که نشان می‌داد زن جوان از مغازه او خرید کرده است، در اختیار مأموران قرار داد و به مأموران گفت: عصر بیست‌و‌هفتم آبان، خانمی با مراجعه به مغازه طلافروشی من در مجتمع تجاری گلستان، درخواست خرید یک سرویس طلا کرده و در ادامه هم با واریز این مبلغ به حساب شخصی من، اقدام به خرید یک سرویس طلای چهار‌میلیون‌تومانی کرد».

 

به‌این‌ترتیب، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه پنج تهران، پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «تحصیل مال نامشروع» تشكيل و در دستور کار قرار گرفت و پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد. در آغاز رسیدگی،‌ کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با همکاری مرد طلا فروش پس از بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل مغازه و با راهنمایی صاحب طلافروشی، موفق به شناسایی تصویر خانمی حدودا ٤٠ساله شدند که در مراجعه به مغازه طلافروشی و با استفاده از کارت عابربانک مسروقه، اقدام به خرید سرویس طلای چهار‌میليون‌تومانی کرده بود.

 

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر به‌دست‌آمده از متهم پرونده، از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ بنابراین از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر این خانم شده و هرگونه اطلاعاتی درباره هویت، محل سکونت یا محل‌های تردد این شخص دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ٢١٨٦٩٠٠٦ در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از شهروندان تقاضا کرد: در مواردی که مبالغ هنگفتی در معامله جابه‌جا می‌شود، مطابقت هویت خریدار با هویت درج شده بر روی کارت‌های عابربانکی ارائه شده برای انجام خرید از سوی صاحبان مشاغل به‌ویژه صاحبان مغازه‌ها و مشاغل حساس از قبیل طلافروشی‌ها وصرافی‌ها حتما انجام شود چون این اقدام ساده می‌تواند مانع از سوءاستفاده مجرمان از عابربانک‌های مسروقه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------