قتل، پایان درگیری بر سر یک دختر



پسری 15 ساله که به خاطر یک دختر در نزاعی دسته‌جمعی شرکت کرده و پسری 17 ساله را با ضربه چاقو کشته بود، برای بررسی رشد عقلی به پزشکی قانونی فرستاده شد.

 به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سوم آبان امسال با اطلاع پلیس از وقوع نزاع دسته‌ جمعی در یکی از خیابان‌های ورامین آغاز شد. سه پسر نوجوان و مردی 25 ساله با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها به نام فرشاد 17 ساله با اصابت چاقو به قتل رسیده بود. یکی از دوستان مقتول به نام رضا که در نزاع حضور داشت، به ماموران گفت: «از چند روز پیش سر یک دختر در فضای مجازی با پسری 15ساله به نام سعید درگیر بودیم و امروز قرار دعوا گذاشتیم. او با یکی از هم‌محله‌ای‌هایش به نام احمد آمد و من هم با فرشاد سر قرار حاضر شدم. با شدت درگیری، سعید با چاقو ضربه‌ای به فرشاد زد و او را کشت.»

 

با کشف این سرنخ، هویت متهم و همدستش فاش شد و هر دو در کمتر از 12 ساعت توسط پلیس دستگیر شدند. سعید به جرم خود اعتراف کرد تا پرونده‌اش برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گیرد.

 

صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر مقتول درخواست قصاص کرد. سپس احسان به اتهام مشارکت در نزاع دسته‌جمعی در جایگاه قرار گرفت.

 

او گفت: «روز حادثه سعید (متهم به قتل) به گوشی‌ام زنگ زد و گفت با رضا قرار دعوا گذاشته و از من خواست به کمکش بروم. اول قبول نکردم، اما وقتی با اصرار او مواجه شدم، به خاطر هم‌محله‌ای بودن، پذیرفتم. با موتور من به محل قرار رفتیم. رضا با فرشاد آمده بود. ناگهان درگیری شدت گرفت و سعید با چاقو، فرشاد را زد. من داد کشیدم و سعید ترک موتور پرید و هر دو فرار کردیم. من هیچ دخالتی در قتل نداشتم و اشتباه کردم در نزاع شرکت کردم. اگر می‌دانستم خونی ریخته می‌شود، حتما با سعید حرف می‌زدم و منصرفش می‌کردم.»

 

پس از احسان، نوبت به سعید رسید. پسر 15 ساله گفت: «درگیری اصلی بین من و رضا بود و ربطی به فرشاد ـ مقتول ـ نداشت. از مدتی قبل در فضای مجازی با رضا بر سر یک دختر درگیر شده و به اختلاف خورده بودیم. قرار دعوا گذاشتیم. می‌خواستم گوشمالی‌اش بدهم. به احسان زنگ زدم و با اصرار راضی‌اش کردم که در دعوا کمکم کند. وقتی سر قرار رسیدیم، رضا با فرشاد آمده بود. دعوایمان بالا گرفت و من برای ترساندنشان، چاقو را در هوا پرتاب کردم. متوجه نشدم چطور به فرشاد خورد. وقتی خون را دیدم، با فریادهای احسان به خودم آمدم و سوار موتورش شدم. چند ساعت متواری بودیم، اما شب نشده دستگیر شدیم.»

 

سعید 15 سال دارد. براساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی اگر متهم زیر 18 سال در جرایم حدی مانند قتل، ماهیت عمل ارتکابی را درک نکرده باشد، از مجازات قصاص تبرئه و به حبس از سه تا ده سال محکوم می‌شود. قضات دادگاه نیز با استناد به این ماده، دستور دادند تا کمال و رشد عقلی متهم در پزشکی قانونی بررسی شود تا پس از مشخص شدن نتیجه، رسیدگی ادامه یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------