رمزگشایی از ماجرای فروش کودک زن زندانی



زن زندانی که پسر پنج ساله هم سلولی‌اش را در زمان آزادی به خانواده‌ای فروخته بود، در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد.

 به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زن زندانی شکایتی را به مسئولان یکی از زندان‌های تهران ارسال و ادعا کرد دوستش با سوءاستفاده از اعتماد او، پسر پنج ساله‌اش را فروخته است. این زن درخواست کرد کودک از خریداران گرفته و تحویل خودش شود.

 

با توجه به گفته این زن زندانی، پرونده در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد و با دستور بازپرس سهرابی تحقیقات آغاز شد.

 

ابتدا مادر کودک در تحقیقات قضایی گفت: من از زمستان سال گذشته به اتهام سرقت بازداشت شدم. دوستم که او نیز زنی سابقه دار بود، به ملاقاتم آمد و چون کسی را نداشتم، از او خواستم از پسر پنج ساله‌ام نگهداری کند. او بعد از آن که فرزندم را تحویل گرفت، دیگر به سراغم نیامد.

 

وی افزود: او دیگر به ملاقاتم نمی‌آمد و فرزندم را نمی‌آورد که من او را ببینم. دلم برای فرزندم تنگ شده بود. دوستم اوایل مدعی بود که نمی‌خواهد حال و روز پسرم با دیدن من بد شود و به همین خاطر او را به ملاقاتم نمی‌آورد و حتی نمی‌گذاشت او با من حرف بزند و مدعی بود اگر پسرم با من تلفنی حرف بزند، احساس دلتنگی و بی‌قراری می‌کند. بعد از آن دیگر از دوستم خبری نشد. سرانجام با گذشت 11 ماه از این ماجرا چند روز پیش او به اتهام سرقت بازداشت و به همان زندانی که من بودم، منتقل شد.

 

شاکی ادامه داد: در آنجا سراغ فرزندم را از او گرفتم که مدام طفره می‌رفت و با دروغ‌هایش اذیتم می‌کرد. سرانجام دعوایمان شد و او گفت که پسرم را به زوج جوانی که صاحب فرزندی نمی‌شدند، فروخته است. با شنیدن این حرف شوکه شدم. می‌خواهم فرزندم را از این زوج گرفته و به من بازگردانید.

 

همزمان با این شکایت، زن زندانی که متهم به فروش این کودک بود، از زندان برای ادامه تحقیقات به بازپرسی منتقل شد.

 

این زن به قاضی پرونده گفت: چون دوستم زندگی درستی نداشت، تصمیم گرفتم برای این که فرزندش سرنوشت بدی پیدا نکند، او را به زوجی که صاحب فرزند نمی‌شدند، بفروشم. آنها از کودک دوستم خوب نگهداری می‌کنند. حالا که او کودکش را می‌خواهد، حاضرم با آن خانواده حرف بزنم و کودک را بگیرم و تحویل مادرش دهم.

 

با توجه به اظهارات این زن و این‌که محل جرم در شهری در اطراف تهران بود، پرونده برای ادامه تحقیقات به آنجا ارسال شد تا با شناسایی زوجی که از این کودک نگهداری می‌کنند، از آنها تحقیق و کودک تحویل مادرش شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------