شگرد عجیب یک زن برای تنبیه شوهرش



مردان خشن بی‌محابا وارد خانه شدند و یکراست سراغ مرد 47 ساله لاغراندام رفتند. آن ها مدعی بودند برای گرفتن آزمایش و بردن مرد مذکور به مرکز ترک اعتیاد وارد خانه شده اند. عصبانیت و خشم در چهره آنان موج می زد و هیچ کس جرات قد علم کردن در برابر شان را نداشت اما مرد 47 ساله مقاومت کرد.

 به گزارش  رکنا ، در این هنگام بود که مردان خشن او را زیر مشت و لگد گرفتند تا زهر چشمی بگیرند. مرد لاغراندام قصد فرار داشت که ناگهان یکی از آن ها «پشت پایی» انداخت و مرد معتاد با سینه نقش بر زمین شد. مرد بر اثر صدمات وارده بیهوش شده بود که صدای آژیر خودروی اورژانس به گوش رسید و مصدوم به بیمارستان امدادی مشهد انتقال یافت. ساعاتی بعد پزشکان بیمارستان مرگ مرد 47 ساله را تایید کردند و این گونه پرونده ای در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی شکل گرفت. اما در ماجرای هولناک دیگری که بیست و هفتم خرداد گذشته در مشهد رخ داد پرده ای دیگر از شکنجه های مخوف در مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد نمایان شد. آن روز مرد جوان در محل کارش بود که ناگهان 5 نفر به سمت وی حمله ور شدند و در حالی که او را کتک می زدند دست و پاها و چشم هایش را بستند و داخل خودرویی زردرنگ انداختند. مرد جوان وقتی چشم هایش را گشود که کنار معتادان دیگری در یک مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد قرار گرفته بود اعتراض این مرد با ضرب و جرح شدیدی همراه شد که بار دیگر دست و پاهایش را بستند و به شیوه خودشان شکنجه ها را آغاز کردند. ربایندگان این مرد مدعی بودند که برای آزادی از این مکان باید مبالغ میلیونی پرداخت کند. این مرد که پس از 30 روز تحمل شکنجه های جسمی و روانی از آن مکان مخوف آزاد شده بود با تسلیم شکوائیه ای از آدم ربایان شکایت کرد.

 

او مدعی بود پرونده کلاهبرداری میلیاردی در دادگاه داشته و طرفین پرونده برای آن که وی نتواند در جلسات محاکمه حضور یابد تا رای به نفع آنان صادر شود به این شگرد متوسل شده اند و به بهانه اعتیاد او را ربوده و در مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد زندانی کرده اند. پرونده دیگری که در دایره مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مطرح شده است مربوط به انتقام گیری زن جوان از همسرش است که قصد داشت با این ترفند او را ادب کند. این زن که پس از بروز اختلافات خانوادگی به مشهد آمده بود با «آدم ربایان مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد» تماس می گیرد تا همسر معتادش را ترک بدهند و این گونه مرد مذکور در چنگ آدم ربایان گرفتار و به یکی از مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد منتقل می شود تا این که پلیس پشت پرده این ماجرا را کشف کرد و ...

 

یکی دیگر از افرادی که موفق به فرار از شکنجه گاه مخوف شده بود در شکایت خود به پلیس نوشت: 3 روز در شکنجه گاه بودم طی این مدت انواع شکنجه های جسمی شدید و روحی و روانی را تحمل کردم و حتی مورد سوء استفاده های مالی قرار گرفتم. آن صحنه ها آنقدر وحشتناک بود که حتی در تصور انسان نمی گنجد، بستن دست و پاها با زنجیر و انداختن معتادان در آب سرد حوض، تنها بخشی از این شکنجه ها در مکان های غیر بهداشتی است که حتی اجازه تماس گرفتن با خانواده را هم نداشتم. آن جا باید از لوازم بهداشتی مشترک استفاده می کردیم و حتی مایع دستشویی نداشتیم...این ها نمونه هایی از پرونده قربانیان کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد است که امروزه در گوشه و کنار شهرها رشدی قارچ گونه دارند و به شکنجه گاه هایی مخوف تبدیل شده اند که جرایم وحشتناکی مانند قتل، آدم ربایی، جعل عنوان، ضرب و جرح و ... در آن ها رخ می دهد با این وجود سودجویی های کلان و کم توجهی برخی مسئولان در حوزه مواد مخدر Drugs موجب شده است تا این مکان ها به محلی برای «معتاد دزدی» و یا انتقام های شخصی و خانوادگی و شکنجه های وحشتناک معتادان تبدیل شوند.

 

نگاهی گذرا به پرونده های جرایم خشن که در دستگاه قضایی و پلیس آگاهی تشکیل شده است نشان از عمق فاجعه ای دارد که اگر تدابیری جدی برای پیشگیری از گسترش این مراکز اندیشیده نشود، انسان های بی گناه زیادی قربانی «شکنجه گاه های مخوف» خواهند شد و آسیب های اجتماعی و خطرناک دیگری دامن جامعه را فرا خواهد گرفت. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تایید رشد و فعالیت غیرمجاز مراکز ترک اعتیاد به خراسان می گوید: جمع آوری معتادان و یا برخورد با آنان تنها با دستور قضایی و رعایت حقوق شهروندی امکان پذیر است و در صورتی که افرادی به صورت «خودسرانه» اقدام به جمع آوری معتادان نمایند و برای این کار به زور و تزویر متوسل شوند، مرتکب جرایم خشن مانند آدم ربایی شده اند که مجازات سنگینی در پی دارد.

 

سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: در برخی پرونده ها مشاهده شده است که افرادی خودسرانه و برای بردن فرد معتاد به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده اند که این افراد مجرم هستند و در صورتی که خانواده فرد معتاد را نیز ملزم به پرداخت وجه کنند، به اتهام اخاذی نیز محاکمه خواهند شد. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که تنها پلیس و ضابطان دستگاه قضایی حق دستگیری معتادان و یا معرفی آن ها به مراکز ترک اعتیاد را دارند، تصریح کرد: اگر افرادی حتی با معرفی و رضایت خانواده فرد معتاد، و بدون رای دادگاه، وی را به طور غیرقانونی به مرکز ترک اعتیاد منتقل کنند برابر ماده 621 قانون به جرم آدم ربایی تحت تعقیب قرار می گیرند که در نهایت باید منتظر مجازات سختی مانند 15 سال زندان باشند.

 

سرهنگ «رزمخواه» همچنین به پرونده هایی اشاره کرد که محتویات آن نشان می دهد افرادی که اجیر شده کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد هستند برای اقدامات مجرمانه خود از عناوین مامور انتظامی، جلب، احضار و... استفاده می کنند که این افراد و آمران آن ها نیز مرتکب جرم شده اند و باید پاسخگو باشند.رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با هشدار جدی به عاملان این گونه جرایم خاطرنشان کرد: پلیس در صورت مشاهده و یا برخورد با این گونه جرایم به سرعت وارد عمل می شود و عاملان آدم ربایی و یا حبس و شکنجه معتادان در مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد بنابراین شهروندان نیز باید هوشیار باشند و این گونه مراکز خلاف قانون را به پلیس معرفی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------