مجازات خلبان مست در کانادا: 8 ماه زندان، 100 دلار جریمه و 1 سال ممنوعیت از پرواز



این خلبان 37 ساله در 31 دسامبر سال گذشته میلادی به محض ورود به کابین خلبان از فرط مستی از هوش رفته بود.

 یک خلبان مست در خطوط هواپیمایی کانادا به دلیل افراط در مصرف الکل و از هوش رفتن در حالت مستی پیش از به پرواز در آوردن یک هواپیمای مسافربری به هشت ماه زندان، جریمه نقدی و یک سال ممنوعیت از پرواز محکوم شد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت خبری" سی بی سی" کانادا، "میروسلاو گرونیچ" 37 ساله اسلواکی تبار پس از اقرار به ناتوانی در کنترل هواپیما به دلیل افراط در مصرف مشروبات الکلی به هشت ماه زندان محکوم شد.

 

  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث ,مجازات خلبان مست

 

این خلبان در تاریخ 31 دسامبر سال گذشته میلای به صورت مست وارد کابین خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی "سانوینگ" کانادا شده بود تا هدایت پرواز یک هواپیما با 100 مسافر را به مقصد شهر کانکون مکزیک به دست گیرد اما به دلیل مستی به محض نشستن روی صندلی از هوش رفته بود.

 

دادگاه ایالت آلبرتا کانادا دیروز پس از اقرار این خلبان به ناتوانی در کنترل هواپیما به دلیل مصرف سه برابر حد مجاز مشروبات الکلی حکم به هشت ماه زندان و جریمه 100 دلاری او داد.

او همچنین بر اساس حکم قاضی  پس از آزادی از زندان نیز تا مدت یک سال مجاز به خلبانی نخواهد بود.

 

این خلبان در 31 دسامبر در حالی که نزدیک به یک بطری ودکا را در هتل محل اقامت خود خالی کرده بود در حالی که حتی به درستی قادر نبود کت خود را به رخت‌آویز کابین هواپیما آویزان کند روی صندلی خلبان نشست و سپس از هوش رفت.

 

پرواز شرکت هواپیمایی " سان وینگ " که از شهر کالگاری کانادا عازم شهر کانکون در مکزیک بود نزدیک به 100 مسافر داشت. پس از بیرون بردن خلبان مست از هواپیما پرواز به مقصد کانکون مکزیک از سوی یک خلبان دیگر انجام شده بود.

 

  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث ,مجازات خلبان مست

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------