اعتراف دروغ به قتل برای اخاذی!



دزد خودرو برای این که دوستانش بتوانند از خواهر و برادر شاکی پرونده‌اش اخاذی کنند، در جریان تحقیقات پلیسی به دروغ وانمود کرد راننده‌ای را کشته است.

 به گزارش جام‌جم، ساعت 4 صبح نخستین روز فروردین امسال زنی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد خودروی زانتیایی که امانت گرفته، سرقتی از آب درآمده است.

 

ماموران با حضور در یکی از محله‌های تهران به تحقیقات اولیه از این زن پرداختند و او برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

 

زن جوان به افسر تحقیق گفت: من و برادرم خودروی پژو پرشیایی داشتیم. از چند روز پیش خودرویمان را همراه مدارک آن به پسری که هم‌محلی‌مان و دوست برادرم بود امانت دادیم و او زانتیایی را به ما امانت داد تا اگر شرایط خوب بود، آن را بخریم.

 

وی ادامه داد: امروز سوار خودرو شدم تا با آن دوری در خیابان بزنم که متوجه شدم پلاک خودرو دستکاری شده است. به ماجرا مشکوک شدم و پلاک آن را از پلیس استعلام کردم، پی بردم خودروی زانتیا سرقتی است و دوست برادرم سرمان کلاه گذاشته است. هر چه به تلفن همراه او زنگ زدیم پاسخ نداد. برای این که مشکلی برایمان رخ ندهد به پلیس زنگ زده و کمک خواستیم.

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، با دستور بازپرس پرونده تحقیقات آغاز و ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد گفته‌های این زن صحت دارد. تحقیقات برای دستگیر پسر جوان به نام امیر در حالی ادامه داشت که زن جوان این بار با حضور در پلیس آگاهی اعلام کرد امیر در تماس با وی خواسته در قبال تحویل خودروی پژو پرشیا ده میلیون تومان بپردازد.

 

جست‌وجوها برای دستگیری امیر ادامه داشت تا این که متهم 37 ساله که دزدی سابقه‌دار بود، شناسایی و چند روز پیش بازداشت شد و خودروی شاکی در پارکینگ خانه او کشف شد.

 

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: سال گذشته به اتهام کلاهبرداری 50 میلیون تومانی و صدور چک بلامحل به زندان افتادم و مدتی بعد با سپردن وثیقه آزاد شدم. چند روز پیش که در خیابان می‌رفتم، مردی موتور سوار نزدم آمد و مدعی شد خودروی زانتیای پارک شده در خیابان بدون سرنشین است. سمت خودرو رفتم، ناگهان راننده آن سر رسید و با من درگیر شد که او را کشتم. بعد برای این‌که ماجرا لو نرود جسد را همانجا انداختم و با سرقت خودرو به محله‌مان بازگشتم و آن را به دوستم دادم.

 

ماموران با توجه به ادعای عجیب متهم، به تحقیقات ادامه دادند و هویت مالک خودروی سرقتی راشناسایی کردند. زمانی که با او تماس گرفتند معلوم شد او زنده است و به قتل نرسیده است.

 

مالک خودروی زانتیا به پلیس آگاهی فراخوانده شد و در تحقیقات به افسر تحقیق گفت: ساعت یک بامداد روزهای پایانی اسفند سال گذشته با سوار شدن به خودروی زانتیا به سمت خانه‌ام در یکی از محله‌های جنوبی تهران در حرکت بودم که خودروی پیکانی که پنج سرنشین داشت، راه را بر من سد کردند. زمانی که پیاده شدم، سه نفر از آنها که قمه و چوبدستی و یکی از آنها سلاح به دست داشت، به من حمله کردند. بعد هم خودرویم را دزدیدند و فرار کردند.

 

امیر در تحقیقات بعدی اعتراف کرد با دوستش وحید و سه نفر دیگر خودروی زانتیا را دزدیده‌اند. به دروغ گفته راننده را کشته است تا همدستانش فرصتی پیدا کنند تا از خواهر و برادر به خاطر لو دادن وی به پلیس اخاذی کنند که موفق نشده و ماجرا لو رفته است.

 

با توجه به اعتراف امیر، وحید نیز تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. او که دارای سوابقی از جمله زورگیری، سرقت خودرو و لب‌تاپ دزدی بود در مواجهه حضوری با همدستش اعتراف کرد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------