سرقت عجیب از خانه تاجرشیرازی / کیسه 2 میلیارد تومانی جواهرات روی دوش کارتن‌خوابها



در ماجرایی شگفت‌آور، مردی که شبانه گنجینه‌ای از طلا و جواهرات به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال را از خانه یک تاجر در شیراز به سرقت برده بود، از ترس پلیس گنجینه گرانقیمت را شبانه هنگام فرار درون سطل زباله‌ای در خیابان انداخت.

ایران نوشت:سحرگاه گدای دوره‌گرد معتاد هنگام جست‌و‌جو در میان زباله‌ها، به کیسه طلا و جواهرات مسروقه دست یافت. اما چند ساعت بعد کارتن‌خواب دیگری این گنجینه 20 میلیارد ریالی را از او دزدید و به این ترتیب کارآگاهان پلیس برای کشف سرقت بزرگ و عجیب وارد عمل شدند تا با شناسایی کارتن‌خواب دوم به کیسه طلا و جواهرات دست پیدا کنند.

 

ماجرا از زمانی آغاز شد که تاجر ثروتمند تصمیم به سفری چند روزه گرفت. او کلید خانه ویلایی‌اش را به مردی که مورد اعتمادش بود، سپرد تا روزها سری به خانه‌اش بزند. اما مرد آشنا یک روز در وارسی اتاق‌ها متوجه سه گاوصندوق بزرگ شد که مرد تاجر گنجینه‌ای از طلا و جواهراتش را در آنها نگهداری می‌کرد. بعد هم وسوسه شد  که به گاوصندوق‌ها دستبرد بزند. او برای انجام این سرقت بزرگ به تهیه دستگاه برش، دیلم و کپسول گاز پرداخت و نیمه شب با انتقال این وسایل به خانه تاجر ثروتمند تصمیم گرفت نقشه سرقت را اجرا کند.

 

این مرد به تنهایی با دستگاه جوش و دیلم و چکش شروع به بریدن و گشودن در دو گاوصندوق کرد و سپس طلا و جواهرات موجود در آنها را داخل یک کیسه ریخت. او هنگامی که سرگرم باز کردن در گاوصندوق سوم بود، نگهبان گشت محله با گذر از مقابل ساختمان متوجه سر و صدایی از داخل خانه شد و به پلیس زنگ زد.

 

همان موقع مرد سارق به سرعت از ساختمان بیرون آمد و وقتی پی برد مأموران پلیس در تعقیبش هستند، هنگام فرار کیسه محتوی طلا و جواهرات را داخل یک سطل زباله انداخت. دقایقی بعد یک معتاد کارتن‌خواب از راه رسید و ضمن جست‌و‌جو در میان زباله‌ها، ناگهان چشمش به کیسه محتوی طلا و جواهرات افتاد و بدون آنکه از محتویات داخلش اطلاعی داشته باشد، آن را برداشت و با خود برد. کارتن خواب معتاد پس از طی مسافتی برای صرف صبحانه به پشت ارگ کریمخان رسید و روی چمن‌ها نشست تا چیزی بخورد. در این هنگام معتاد سابقه‌داری که در حال پرسه‌زدن بود، چشمش به کیسه‌ای افتاد که کارتن‌خواب در کنار پاهایش روی زمین گذاشته بود و هنوز فرصت نکرده بود آن را وارسی کند.

 

معتاد دوره‌گرد به سرعت از راه رسید و در یک لحظه کیسه محتوی طلا و جواهرات را از کنار او قاپید و پا به فرار گذاشت.

 

از سوی دیگر مأموران پلیس که در بازرسی از خانه تاجر ثروتمند متوجه سرقت از گاوصندوق‌ها شده بودند، تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن طلا و جواهرات مسروقه و دستگیری دزدان آغاز کردند.

 

آنها با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند ابتدا سارق اصلی کیسه محتوی طلا و جواهرات را در سطل آشغال انداخته و دقایقی بعد مرد دوره‌گردی این کیسه را از داخل سطل زباله برداشته و با خودش برده است.در پیگیری این ماجرا پلیس در کمتر از 72 ساعت موفق به دستگیری هر سه سارق شد و طلا و جواهرات کشف شده را به ارزش 2 میلیارد تومان به مرد تاجر برگرداند.

 

سردار «احمد علی گودرزی» فرمانده انتظامی فارس در این‌باره گفت: به‌دنبال اعلام این سرقت و با توجه به حساسیت موضوع و ارزش بالای اموال سرقتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

سپس اکیپی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه از صحنه سرقت بازدید کردند که مشخص شد سارق با استفاده از کلید وارد خانه شده و با دستگاه برش و دیلم اقدام به تخریب سه دستگاه گاوصندوق داخل منزل کرده و محتویات آنها را که شامل مقادیری قابل توجه طلا به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال و تعدادی اسناد و مدارک صاحب‌خانه بوده را به سرقت برده است.

 

سردار گودرزی گفت: همزمان با افشای این سرقت، چند جلد سند ملکی و خودرو به همراه مدارک شناسایی، چهار دستگاه گوشی موبایل، طلا و جواهرات گرانقیمت شامل 10 سرویس طلا، برلیان و الماس، 28 حلقه انگشتر، 11 حلقه دستبند تک‌پوش و النگو، 10 رشته زنجیر و گردنبند، 10 جفت گوشواره و 5 عدد مدال و پلاک طلا کشف شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------