مرگ دانش‌آموز كلاس هفتمي در اردو



روز شنبه، دوم ارديبهشت قرار بود روز شاد دختران يكي از مدارس سيرجان باشد كه به اردوي بهاري بيرون از شهر رفته بودند، در عوض صحنه اردو تبديل شد به صحنه مرگ يكي از هم‌كلاسي‌هاي‌شان كه جان خود را در محدوده اردوگاه صاحب‌الزمان روستاي تكزه در بخش پاريز، از دست داد.

 روز گذشته خبرگزاري ميزان به نقل از معاون پرورشي اداره آموزش و پرورش سيرجان نوشت: «دانش‌آموز فاطيما بهروزيان كه در مقطع هفتم متوسطه تحصيل مي‌كرد، روز گذشته در اردوي دانش‌آموزي جان خود را از دست داد. عصر روز گذشته وي به همراه مربي پرورشي خود به تپه‌ها و صخره‌هاي خارج از محدوده اردوگاه صاحب‌الزمان روستاي «تكزه» بخش «پاريز» رفته بود و از كوه پرت شد. مصدوم بلافاصله به بيمارستان اعزام شد اما در مسير 60 كيلومتري اين روستا تا سيرجان به علت خونريزي مغزي جان باخت.»

 

در حالي كه اخبار منتشر شده خبر از سقوط اين دانش‌آموز از ارتفاع مي‌دهند، رييس اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان مي‌گويد كه منطقه‌اي كه اردوي دانش‌آموزي در آن برگزار شده بود، اصلا منطقه كوهستاني نيست. اميد سلاجقه در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: «در منطقه‌اي كه اتفاق رخ داده است اصلا كوهي وجود ندارد، يك تپه هست كه دانش‌آموزان در حال پياده‌روي روي آن بودند كه متاسفانه اين دانش‌آموز همانجا زمين خورده و به نظر مي‌رسد كه به دليل ضربه وارد شده به سرش فوت كرده است، اما سقوط و پرت شدن از ارتفاعي در كار نبوده.»

 

 به گفته سلاجقه اين مدرسه غيردولتي تمامي ضوابط مربوط به برگزاري اردوي دانش‌آموزي را رعايت كرده بوده است و دانش‌آموزان توسط معلمان و مدير مدرسه همراهي مي‌شدند: «اين اتفاق بسيار نادري بود و خودمان هم هنوز باور نداريم كه چگونه چنين اتفاقي رخ داده است. قرار شده تا دليل قطعي مرگ پس از انجام كالبدشكافي توسط پزشكي قانوني اعلام شود. تنها چيزي كه در مورد اتفاق شنيده‌ام اين است كه دانش‌آموز متوفي پيش از اين اتفاق به دوستانش گفته كه من ورزشكارم و كوهنوردم و شروع به دويدن كرده و به دليل زمين خوردن اين اتفاق رخ داده است.» او مي‌گويد كه مسوولان آموزش و پرورش شهرستان براي دلجويي به خانواده سر زده‌اند و قرار است منطقه‌اي كه حادثه در آن رخ داده است توسط نمايندگان آموزش و پرورش بررسي شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------