فاش‌شدن راز یک سرقت خطرناک با دستگیری مرد مرموز



  اخبار حوادث,خبرهای حوادث,حوادث, روز

3 سارق مسلح دراجرای نقشه سرقت از یک مطب پزشکی ناکام ماندند.

 به  گزارش شهروند؛ سارقان مسلح یک مطب پزشکی چند ساعت پیش از اجرای نقشه خطرناکشان، به صورت اتفاقی از سوی ماموران پلیس پایتخت غافلگیر شدند و یکی از آنها دستگیر شد. متهم دستگیر‌شده پس از چند ساعت تعقیب و گریز و شلیک به ماموران پلیس، درنهایت یک زن و شوهر و کودکشان را گروگان گرفت تا شاید بتواند فرار کند، ولی باز هم موفق نشد. با دستگیری وی بود که راز طراحی یک سرقت مسلحانه فاش شد.

 

ساعت ٤٥: ٢٠ دوم اردیبهشت ماه، وقتی ماموران کلانتری گشت یوسف‌آباد به مردی که در خیابان رفتارهای مرموز داشت، مشکوک شدند هرگز تصورش را هم نمی‌کردند که قرار است راز یک سرقت مسلحانه فاش شود. سرقتی که قرار بود چند ساعت بعد از سوی این مرد مشکوک و همدستانش انجام شود. آن شب ماموران وقتی دیدند که این مرد در خیابان ایستاده و رفتارهای مرموزی دارد، به سراغش رفتند تا او را بازرسی کنند؛ ولی این مرد به محض دیدن ماموران ناگهان در خیابان اسلحه کشید و ماموران پلیس را تهدید کرد که اگر او را دستگیر کنند، او نیز آنها را به قتل می‌رساند.

 

این مرد مرموز اسلحه کلت کمری را به سمت ماموران نشانه گرفته بود و در همان لحظه پا به فرار گذاشت. عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و پلیس به دنبال این متهم رفت. در این عملیات تعقیب و گریز ماموران پلیس چند تیر هوایی شلیک کردند تا شاید بتوانند متهم را دستگیر کنند. ولی این مرد حاضر به تسلیم نبود و همچنان به فرار خود ادامه می‌داد. او به‌سرعت می‌دوید و ماموران نیز به دنبال او بودند. تا این‌که مرد جوان برگشت و این بار به سمت ماموران پلیس شلیک کرد. شلیکی که خوشبختانه به هدف نخورد و کسی مجروح نشد. با این حال پلیس دست از تعقیب این متهم برنداشت تا این‌که درنهایت مرد جوان در میانه راه، وقتی داشت با سرعت فرار می‌کرد، زن و شوهر و کودک چهارساله‌شان را دید.

 

همان لحظه این خانواده سه نفره را گروگان گرفت و با نشانه رفتن اسلحه به سمت آنها ماموران پلیس را تهدید کرد که اگر جلو بیایند، گروگان‌هایش را به قتل می‌رساند. این خانواده که همگی آنها به‌شدت ترسیده بودند، دقایقی اسیر متهم شدند، تا این‌که یکی از ماموران به دیگری اشاره کرد که پای متهم را هدف بگیرد تا از این طریق بتوانند او را خلع سلاح کنند. متهم که وضع را اینگونه دید با رها کردن گروگان‌هایش بار دیگر شروع به فرار کرد. اینبار متهم باز هم ماموران پلیس را نشانه گرفت تا شلیک کند، ولی گلوله در سلاح گير كرد؛ همین باعث شد که او دستگیر شد. ماموران در بازرسي از این مرد ‏يك قمه، گاز اشك‌آور و اسلحه كشف کردند. همچنین متهم براي انجام تحقيقات به اداره پليس منتقل شد. ‏

 

مرد ٣٨ ساله زمانی که تحت بازجویی قرار گرفت، در اظهارات اولیه خود به ماموران گفت: «چند وقتی می‌شود که از شهرستان در شمال کشور به تهران آمده‌ام تا کار مناسبی پیدا کنم. در شهرستان به‌تازگی از همسرم جدا شده بودم و در کنار دختر ١٤ ساله‌ام زندگی می‌کردم. از طرفی به‌خاطر افسردگی تریاک مصرف می‌کردم. برای همین هزینه‌های زندگی‌ام زیاد بود و من نمی‌توانستم از پس آن بر بیایم. برای همین به تهران آمدم تا کار مناسبی پیدا کنم و خرج زندگی‌ام را تأمین کنم. وقتی به تهران رسیدم و به دنبال کار بودم، با مردی به نام سجاد آشنا شدم.

 

این مرد گفت که کار مناسبی برایم سراغ دارد و قول داد که مرا سر کار ببرد. روز حادثه بود که او پیش من آمد و یک اسلحه و گاز اشک‌آور و قمه‌ای به دستم داد. او از من ‏خواست تا آن را به يكي از دوستانش بدهم. آدرس را به من داد و گفت که در خیابان منتظر بمانم تا دوستش بیاید و این وسایل را از من بگیرد. من هم سر قرار رفتم؛ اما ناگهان دیدم که ماموران به سمتم می‌آیند. آنها به من مشکوک شده بودند. برای همین وقتی دیدم که بی‌دلیل دارم دستگیر می‌شوم، سعی کردم از دست‌شان فرار کنم، ولی نشد.»

 

با این اعترافات در بررسي‌ها مشخص شد كه متهم سابقه سرقت، حمل مواد‌مخدر و حمل سلاح دارد و پيش از اين ‏به زندان رفته است. برای همین پلیس صحبت‌های این مرد را باور نکرد و بازجویی از او را ادامه داد. همه چیز نشان می‌داد که اين متهم سعي در پنهان‌كردن حقايق دارد.

 

تا این‌که این مرد زمانی که پيش روي قاضي موسوي ‏داديار دادسراي ويژه سرقت قرار گرفت، درنهایت راز سرقت مسلحانه از مطب پزشکی را فاش کرد و در این‌باره گفت: «وقتی به تهران آمدم، با سجاد آشنا شدم. آن زمان آن‌قدر بی‌پول بودم که حاضر بودم برای تأمین هزینه‌های زندگی‌ام هر کاری کنم. وقتی سجاد از وضع مالی من باخبر شد، پيشنهاد سرقت مسلحانه از یک مطب پزشكي در مركز تهران را مطرح كرد. او گفت پول خوبی از این سرقت به‌دست می‌آوریم. برای همین من هم قبول کردم. قرار شد با سجاد و دوستش از آن مطب مسلحانه سرقت کنیم. برای همین روز حادثه من سر خيابان ايستادم و دوستانم به داخل ‏ساختمان رفتند تا مطب را بررسی کنند. می‌خواستیم ساعتی بعد زماني كه بيماران مطب را ترك می‌کنند به آنجا برویم و با ‏تهديد اسلحه، گاز اشك‌آور و قمههر چه پول در صندوق بود را سرقت كنيم. دوستانم به داخل رفته بودند که محیط آنجا را بررسی کنند. من هم در خیابان ماندم. اما ماموران به من مشکوک شدند و اتفاقی گیر افتادم؛ اما اصلا نمی‌خواستم به کسی آسیبی برسانم. اگر دستگیر نمی‌شدیم، آن شب می‌خواستیم نقشه‌مان را اجرا کنیم.»

 

با اعترافات این متهم وی براي انجام تحقيقات در اختيار ماموران آگاهي قرار گرفت و تحقیقات برای دستگيري ‏همدستان وي از سوی پلیس ادامه یافت.‏

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------