دستگیری فروشنده ای که حساب بانکی مشتریان را خالی می کرد



رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهم اسکیمر خبر داد و گفت: متهم با قرار دادن دستگاه اسکیمر در دستگاه کارت خوان، حساب‌های مشتریان خود را خالی می‌کرد.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ کاکوان اظهار کرد: فردی با طرح ایجاد شکایت در دادسرای جرایم رایانه‌ای و وصول پرونده ایشان در این پلیس بیان داشت در حالیکه کارت عابر در اختیار خود ایشان بوده از طریق خودپرداز وجوهی برداشت شده است.

 

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های لازم صورت پذیرفته و تصاویر دوربین‌های خودپرداز در همین حین تعداد 6 پرونده دیگر به این پلیس واصل که شاکیان آنان نیز بیان داشتند از حسابشان به همین ترتیب برداشت صورت گرفته است لذا ضمن بازجویی دقیق و مجدد از شکات مشخص شد کلیه شکات در تاریخ مشخصی از یک غرفه فروش لباس زنانه اقدام به خرید مانتو ارزان قیمت کرده‌اند.

 

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه شگرد مجرمانه اسکمیر باعث این برداشت‌های غیر مجاز شده بود، گفت: فروشنده پس از اخذ کارت و رمز آنها کارت را کپی کرده و در نهایت به شکات اعلام کرده دستگاه پوز اینجانب خراب بوده و پول نقد بابت خرید خود بپردازید. با بررسی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات فنی و بررسی پرینت تلفن متهم و استعلامات اخذ شده مشخص شد مالک غرفه شخصی بوده که به عنوان فروشنده نیز در غرفه حضور داشته است و انگیزه خود از این اقدام را کسب مال عنوان کرد. در ادامه طی انجام عملیات پلیسی متهم دستگیر و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان هشدار داد: حتما در هنگام خرید و پرداخت وجه آن از طریق دستگاه‌های خودپرداز مراقب باشند که بر روی دستگاه قطعه‌ای اضافی و یا چسب خوردگی وجود نداشته باشد و حتما خود کارت کشیده و رمز را وارد کنند .

 

وی ادامه داد: اعلام رمز کارت به فروشنده اشتباه است چرا که اگر دستگاه اسکمیری بر روی دستگاه خودپرداز نصب شده باشد با دریافت رمز بانکی شما به راحتی می‌توانند حساب بانکی شمار را خالی کنند.

 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک  آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی،  اعلام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------