سرقت از گردشگران به بهانه دستگیری عضو داعش +عکس



متهم حرفه‌ای که بعد از پایان محکومیت پنجساله‌اش در زندان ترکیه به تهران برگشته و با تشکیل باندی از افراد خارجی سرقت می‌کرد، همراه دو همدستش بازداشت شد.

به گزارش جام‌جم، 23 فروردین امسال مرد پاکستانی با حضوردر شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از مامورهای قلابی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

 

مالباخته به بازپرس رسولی گفت: من مدیرعامل یک شرکت هستم. چند روز پیش به تهران آمده بودم تا با یک شرکت دیگر همکاری داشته باشم. من و یکی از همکارانم در هتلی حوالی اتوبان چمران ساکن بودیم. دیروز در مسیر این هتل یک راننده خودروی پژو 405 سد راهمان شد.

 

شاکی ادامه داد: دو نفرشان که بی‌سیم و سلاح داشتند، ما و خودرویمان را بازرسی کردند. یکی از آنها به زبان انگلیسی حرف می‌زد و مدعی شد که مامور هستند و در جست‌وجوی افراد داعشی‌‌اند. ما گفتیم برای کار آمده‌ایم که توجهی نکردند. آنها با سرقت صد اسکناس صد دلاری، ما را رها کردند. زمانی که گشت پلیس آمد و موضوع را گفتیم، معلوم شد آنها ماموران قلابی بودند.

 

ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی در جست‌وجوی متهمان بودند که اتباع خارجی دیگری نیز که در دام همان پلیس‌های قلابی گرفتار شده بودند با حضور در اداره پلیس شکایت کردند. بررسی‌‌ها نشان می‌داد آنها در سفارتخانه‌ها یا هتل‌های بین‌المللی در دام دزدها گرفتار شده‌اند.

 

با جمع‌بندی این اطلاعات، ماموران متوجه شدند تصاویر سارقان فراری با چهار مرد سابقه‌دار که نام و مشخصات آنها در بانک مجرمان پلیس آگاهی ثبت شده، مطابقت دارد. آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش سه نفرشان بازداشت شدند.

 

متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از 20 تبعه خارجی کشورهای پاکستان، کره، چین، تایلند، آلمان، هند، ایتالیا، بلژیک و بلغارستان اعتراف کردند.

 

  اخبارحوادث,خبرهای   حوادث,حوادث روز

رضا، سرکرده این باند به افسر تحقیق گفت: من چند باربه اتهام سرقت، خرید و فروش مشروب و قتل غیرعمد (تصادف) به زندان افتادم. پنج سال پیش هم با یک جاعل ترکیه‌ای آشنا شدم و با گذرنامه و ویزای جعلی به ترکیه رفتم، اما پلیس متوجه شد قاچاقی وارد آنجا شده‌ام و مرا بازداشت کرد. پنج سال در زندان ترکیه بودم تا این‌که زمستان سال گذشته محکومیتم تمام شد و به ایران برگشتم. تصمیم گرفتم با تشکیل باندی از افراد خارجی که به ایران سفر می‌کردند، سرقت کنم. من سراغ سه دوست سابقه دارم رفتم و دزدی‌هایمان شروع شد. ما با خودروهای پژو، حوالی سفارتخانه‌ها و هتل‌های بین‌المللی در تهران تردد می‌کردیم. با شناسایی افراد خارجی و به بهانه این‌که در جست‌وجوی افراد داعشی هستیم آنها را بازرسی و دلارهایشان ر ا سرقت می‌کردیم.

 

با اعتراف وی، دو همدستش نیز گفته‌های او را تائید کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------