سرقت 24 میلیاردی در پرونده دزدان خانه‌های پایتخت +عکس



مجرم حرفه‌ای که با تشکیل سه باند سرقت به خانه‌ها در تهران دستبرد می‌زد پس از دستگیری به سرقت 24 میلیاردی از خانه‌های پایتخت اعتراف کرد. 

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضوردر شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دستبرد دزدان شب‌رو به خانه‌اش خبر داد.

 

شاکی به قاضی رستمی گفت: من و خانواده‌ام زمانی که از مسافرت به خانه‌مان در یکی از محله‌های شمال غرب تهران بازگشتیم، متوجه تخریب در ورودی خانه و سرقت پول، طلا، دلار، ظروف قدیمی و قیمتی به ارزش صد میلیون تومان شدیم.

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سارقان از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد تا این‌که ماموران موفق شدند پنج دزد سابقه‌دار را شناسایی کنند. با انتقال این افراد به پلیس آگاهی آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و اظهاراتی ضدونقیض مطرح کردند تا این‌که دو روز پیش سکوت خود را شکستند و به سرقت‌های سریالی از خانه‌ها در تهران اعتراف کردند. با تحقیق از این افراد معلوم شد آنها و 14 نفر دیگر در قالب سه باند فعالیت داشته‌اند. اعضای باند بعد از شناسایی خانه‌هایی که صاحبخانه در آنجا حضور نداشت وارد آن شده و به دزدی اموال خانه‌ها دست زده‌اند.

 

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد برخی اعضای این باند توسط ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند. در بازجویی‌ها اعضای این باندها به 288 فقره دزدی از خانه‌ها طی یک سال اعتراف کرده‌اند.

 

دیروز سرکرده مشترک هر سه باند و هشت نفر از مهره‌های کلیدی این باندها برای ادامه تحقیقات به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شده و مورد تحقیقات قرار گرفتند.

 

سرکرده باند به قاضی پرونده گفت: من و همدستانم که همگی سابقه‌‌های کیفری متعددی دارند، سه گروه را تشکیل دادیم و به خانه‌‌ها دستبرد می‌زدیم. در هر سرقت کمترین اموالی که می‌بردیم ارزشی معادل صد میلیون تومان داشت. از پول طلا، دلار، سکه و برلیان گرفته تا وسایل زینتی و قدیمی را سرقت می‌کردیم.

 

وی افزود: دزدی‌هایمان را به‌طور سریالی انجام می‌دادیم. اغلب ساعات پایانی شب یا نیمه شب را برای دزدی‌هایمان در نظر می‌گرفتیم. سعی می‌کردیم آنقدر حرفه‌ای عمل کنیم که ردی از خود برجای نگذاریم، اما موفق نبودیم و سرانجام پلیس ما را دستگیر کرد و با متلاشی شدن هر سه گروه سرقتمان، به یک سال دزدی‌هایمان پایان داد.

 

این در حالی بود که یکی از مهره‌های کلیدی باند با اعتراف به همدستی با اعضای این باند به قاضی پرونده گفت: بعد از آزادی از زندان سراغ دوستانم رفتم تا آنها کاری برایم پیدا کنند که به من پیشنهاد دادند با اعضای این گروه حرفه‌ای که در سرقت خانه‌‌ها فعالیت دارند، همکاری کنم که قبول کردم و با آنها همراه شدم.

 

وی افزود: من در بیش از 18 فقره از دزدی‌ها با آنها همراه شدم. حتی مسئولیت فروش برخی از اموال را هم من به عهده داشتم. اما مالخران اموال قیمتی را با مبلغ کمی می‌خریدند. آنها طلاها را گرمی 50 هزار تومان از ما می‌خریدند.

 

متهم به سرقت ادامه داد: حتی من از یکی از خریداران اموال سرقتی شکایت دارم. من به آن مرد برلیان‌های بسیاری فروختم. اما من چون از ارزش مالی واقعی این اموال آگاهی نداشتم، آن مرد با ادعای این‌که این برلیان‌ها فقط سنگ‌های تزئینی بی‌ارزش است، مرا فریب داده و بابت آن فقط ده میلیون تومان به من داد که آن را میان اعضای باند تقسیم کردم. غافل از این‌که ارزش آن برلیان‌ها میلیاردی بود. زمانی که پی به این موضوع بردم سراغش رفتم، اما وی مرا تهدید کرد اگر پول بیشتری از او بخواهم مرا به پلیس لو می‌دهد که به‌ناچار قید بقیه پول‌ها را زدم. این در حالی بود که بقیه متهمان نیز به همدستی با یکدیگر در این سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

 

تحقیقات نشان می‌داد اعضای این باند 19 نفره دارای 108 شاکی در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران هستند و اموالی که از این شاکیان سرقت کرده‌اند، هشت میلیارد تومان ارزش دارد. 180 نفر نیز در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از متهمان شکایت کرده‌اند که ارزش اموال سرقت شده آنها در پایگاه سوم 16 میلیارد تومان است.

 

با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند حرفه‌ای، آنها روانه زندان شدند.

  اخبار حوادث,خبرهای  حوادث,حوادث روز

 

تحقیقات برای رازگشایی از دیگر ابعاد جرایم آنها ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------