نجات گروگان 300 میلیونی از عمق چاه



دو مرد افغان و یک فرد ایرانی که در جریان ربودن پسری جوان درصدد اخاذی 300 میلیون تومانی از خانواده وی بودند، بازداشت شدند. آدم‌رباها جوان ربوده شده را در چاهی اطراف دماوند زندانی کرده بودند. 

به گزارش جام‌جم، دو هفته پیش خانواده‌ای با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی اعلام کردند پسرشان ربوده شده و آدم‌رباها برای آزادی او 300 میلیون تومان خواسته‌‌اند.

 

پدر گروگان گفت: پسرم در یک تاکسی اینترنتی کار می‌کرد. شب هنگام زمانی که غیبت او طولانی شد، با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتیم که خاموش بود. نگران شدیم و جست‌وجو برای یافتن وی را آغاز کردیم که بی‌نتیجه بود. روز بعد مردی با تلفن همراه پسرم تماس گرفت و مدعی شد که او را ربوده‌اند و برای آزادی وی باید 300 میلیون تومان تهیه کنیم در غیر این صورت جان پسرمان به خطر می‌افتد.

 

وی افزود: ابتدا حرف‌های تماس‌گیرنده را جدی نگرفتیم اما زمانی که صدای فریاد کمک‌خواهی و ناله‌های پسرم را برایمان پخش کرد، متوجه شدیم او ربوده شده و جانش در خطر است.

 

همزمان با این شکایت بود که تحقیقات پلیسی برای نجات گروگان جوان آغاز شد تا این که چند روز بعد خودروی بدون سرنشین او را یافتند.

 

این در حالی بود که مرد آدم‌ربا در تماس با خانواده جوان ربوده شده مدام محل تحویل پول را تغییر می‌داد و همین باعث شده بود ماموران نتوانند آنها را شناسایی و بازداشت کنند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که در جریان آخرین تماس آدم‌ربا با خانواده گروگان اعلام کردند 300میلیون تومان را باید داخل ساکی گذاشته و به اطراف شهر دماوند منتقل کنند. ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با اطلاع از این ماجرا، ضمن آموزش به خانواده شاکی از آنها خواستند ساک خالی را بردارند و در محل قرار با آدم‌رباها حاضر شوند.

 

در این مرحله آنها درمحل ملاقات در دماوند حاضر شدند. در همین موقع ماموران محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفته بودند .هنگام عصر ماموران متوجه خودرویی با سه سرنشین شدند که به محل قرار آمده و قصد تحویل گرفتن کیف را داشتند که دستگیر شدند.

 

این سه متهم در بازجویی اولیه مدعی شدند دو عضو دیگر باندشان به عنوان مسافر سوار خودروی پسر جوان شده و او را ربوده‌اند. آنها فقط مسئول تحویل پول از خانواده وی بودند. این در حالی بود که گوشی فرد ربوده شده از یکی از متهمان کشف شد. در ادامه تحقیقات آنها گفتند دوستانشان گروگان را درون چاهی محبوس کرده‌اند اما از محل چاه خبری ندارند. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که همان شب مردی با پلیس تماس گرفت و خبرداد صدای ناله‌های مردی را در چاهی اطراف دماوند شنیده است. گمان می‌کند فردی در آنجا افتاده و کمک می‌خواهد. زمانی که ماموران در آنجا حاضر شدند معلوم شد ماجرا صحت دارد و مردی را از عمق چاه خارج کردند. با تحقیق از وی معلوم شد او همان راننده ربوده شده، است .

 

تحقیقات از سه متهم بازداشت شده برای رازگشایی از ابعاد این پرونده ادامه دارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------