متهم به قتل طلبه جوان، پای میز محاکمه رفت



اخبارحوادث - متهم به قتل طلبه جوان، پای میز محاکمه رفت

جوانی که متهم است طلبه‌ای را با واردکردن ضربه چاقو به قتل رسانده، دیروز برای دومین‌مرتبه به اتهام قتل عمدی پای میز محاکمه رفت و اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کردند.

متهم 22ساله که احسان نام دارد، شامگاه 25شهریور سه‌سال قبل در خیابان با طلبه‌ای به نام علی خلیلی، درگیر شد و او را با چاقو زد. پس از آن پرونده‌ای علیه احسان به جریان افتاد و وی متهم شده درحالی‌که برای چنددختر مزاحمت ایجاد کرده بود، علی را که قصد داشته نهی از منکر کند هدف قرار داده است. علی در زمان حیات از ضارب خود گذشت کرد و به این ترتیب احسان آزاد شد اما طلبه جوان 18 فروردین امسال جان باخت. پس از آن احسان دوباره بازداشت و این‌بار اتهام قتل عمد به وی تفهیم شد. او چندی قبل در شعبه113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت اما به‌دلیل مشخص‌نبودن نظریه پزشکی‌قانونی درباره تقصیر احسان در مرگ علی، ادامه رسیدگی به آینده موکول شد تا اینکه با صدور این نظریه متهم دیروز بار دیگر پای میز محاکمه رفت.


نماینده دادستان در این جلسه گفت: «پزشکی‌قانونی در آخرین نظریه خود اعلام کرده علت فوت، عفونت پیشرفته ریوی و نارسایی تنفسی ناشی از آن و آسیب عروق و راه تنفسی گردن در اثر اصابت جسم برنده به ناحیه گردن است.»
در ادامه جلسه دادگاه، اولیای‌دم با حضور در جایگاه گفتند خواستار قصاص هستند و رضایت نمی‌دهند. سپس وکیل‌مدافع آنها توضیح داد علی در زمان مرگ نسبت به ایراد ضرب‌وجرح عمدی رضایت داده بود و این رضایت مانع درخواست قصاص توسط اولیای‌دم نیست.


وقتی نوبت به احسان رسید تا از خودش دفاع کند، اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: «زدن ضربه را قبول دارم اما عمدی نبود و فقط می‌خواستم علی را بترسانم. او وقتی به طرفم آمد عینکش را درآورد و احساس کردم قصد دارد درگیر شود به همین دلیل با چاقو ضربه‌ای به او زدم که به گردنش خورد.» احسان در ادامه از اولیای‌دم خواست به حرمت امام‌حسین(ع) از مجازات او گذشت کنند. در ادامه وکیل متهم در دفاع از احسان گفت: «احسان هنگام حادثه مست بوده و احتمال مسلوب‌الاراده‌بودن وی وجود دارد، بنابراین درخواست دارم این موضوع توسط پزشکی‌قانونی بررسی شود.» وی ادامه داد: «علی در سال90 مجروح و سال93 فوت شد. مادر علی در آن زمان اعلام کرده بود پسرش رو به بهبودی است. پزشکی‌قانونی هم سه‌ماه بعد از حادثه گزارش داده طول درمان علی پایان‌یافته است بنابراین نمی‌توان مرگ علی را ناشی از آن جراحات دانست. ضمن اینکه در درمان علی سهل‌انگاری نیز شده است و باید میزان تقصیر پزشکی در بروز این حادثه مشخص شود.»در ادامه جلسه دادگاه، متهم به پای اولیای‌دم افتاد و بار دیگر درخواست بخشش کرد سپس قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند.

اخبارحوادث - شرق
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------