استولتنبرگ: ناتو به توانایی نظامی انگلیس نیاز دارد



اخبار,اخبار بین الملل,استولتنبرگ و ترزا می

دبیرکل ناتو گفت، این ائتلاف نظامی نیازمند توانایی‌های نظامی انگلیس است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار این خبر که ترزا می، نخست وزیر انگلیس به وزیر دفاع این کشور لزوم تجدیدنظر در خصوص حضور در ناتو را یادآور شده، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار کرد، این ائتلاف به توانایی‌های نظامی انگلیس نیازمند است.

 

دبیرکل ناتو اظهار داشت، روابطی که دو طرف اقیانوس اطلس را با هم جمع می‌کند همچنان محکم است و باید به رغم اختلافات بین آمریکا و هم‌پیمانان دیگر حفظ شود.

 

وی افزود: روابط ما قوی است اما برخی به آن شک دارند.

 

دبیرکل ناتو افزود: این اختلافات "واقعی" هستند اما روابط میان طرف‌ها در ناتو مستحکم است و باید حفظ شود. ما در گذشته بر اختلافات فائق آمدیم. باید شراکت خود را در ائتلاف براساس منافع استراتژیک حفظ کنیم.

 

وی تصریح کرد: روابط عدیده‌ای بین اروپا و آمریکای شمالی وجود دارد چه بسا اخیرا این روابط ضعیف شده باشد اما روابط دفاعی ما قوی‌تر شده است.

 

استولتنبرگ گفت: در نشست آتی سران ناتو در ۱۱ و ۱۲ ژوئیه در بروکسل فراتر از آن خواهیم رفت و با حمایت مالی بیشتر و امکانات و مشارکت‌ها در عملیات ناتو این روابط را قوی‌تر خواهیم کرد.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کشورهای اروپایی در راس آن آلمان در ناتو را متهم می‌کند به وعده‌های خود در زمینه اختصاص دو درصد تولید ناخالص ملی به امور دفاعی عمل نمی‌کنند.

 

دبیرکل ناتو گفت: از ترامپ انتظار دارم در قبال مسائل هزینه‌های دفاعی قاطع‌تر باشد از زمان روی کار آمدن ترامپ واشنگتن تامین مالی حضور آمریکا در اروپا را ۴۰ درصد افزایش داده و من مطمئنم در ماه آینده میلادی تصمیمات جدید درباره حمایت بیشتر آمریکا، کانادا و اروپا انجام خواهد گرفت.

 

وی درباره نشست ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت، این مساله مغایرتی با سیاست‌های ناتو که حامی مذاکره است، ندارد. ما خواهان جنگ جدید سرد و خواهان رقابت تسلیحاتی نیستیم. ما خواهان مذاکره با روسیه‌ایم و تمام تلاش خود را برای روابط بهتر با روسیه می‌کنیم.

 

استولتنبرگ روز گذشته با ترزا می دیدار و از نقش پیشرو انگلیس در ناتو تشکر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------