ماکرون اعضای اتحادیه اروپا را تهدید به تحریم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,امانوئل ماکرون

رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد، کشورهایی که در اتحادیه اروپا جلوی ورود پناهجویانی را که وضعیت پناهندگی آنها ثابت شده است، بگیرند، باید مورد تحریم واقع شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، راهکار حل مسأله مهاجرت و پناهجویان باید در چارچوبی هماهنگ و دوجانبه و نه یک‌جانبه طرح شود.

 

وی ادامه داد: پاریس نمی‌تواند شرایطی را بپذیرد که در آن برخی کشورها از انسجام اتحادیه اروپا بهره گرفته و در عین حال، وقتی مسائل مربوط به پناهجویان مطرح می‌شود، از خودشان خودخواهی ملی نشان دهند.

 

رئیس‌جمهوری فرانسه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا سخن می‌گفت، اظهار کرد: پاریس و مادرید حامی طرح ایجاد مراکز بسته در خاک اروپا برای پناهجویانی که به تازگی وارد شده‌اند، هستند تا از این طریق با این مسأله برخورد هماهنگی صورت پذیرد و امکان بررسی سریع استحقاق آنان برای اعطای پناهندگی فراهم آید.

 

این اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه در حالی مطرح می‌شود که قرار است اتحادیه اروپا به زودی در بروکسل نشستی را درباره مسائل مربوط به پناهجویان و مهاجرت بررسی کند. این نشست به دعوت آنگلا مرکل فردا (یک‌شنبه) برگزار می‌شود.

 

ماکرون تأکید کرد، موافق اعمال مکانیسم‌های تحریمی علیه کشورها در صورت تخطی از انسجام در اتحادیه اروپا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------