رئیس کارکنان کاخ سفید دوباره عوض می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس کارکنان کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اختلافات پیش آمده با رئیس کارکنان کاخ سفید، به دنبال جایگزینی برای او می‌گردد.

به گزارش فارس، بعد از منتشر شدن گزارش‌هایی از اختلافات «جان کِلی» رئیس کارکنان کاخ سفید با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، اکنون احتمال جدایی وی از دولت آمریکا بیشتر شده است.

 

مقامات مطلع از موضوع می‌گویند که ترامپ در حال رایزنی با مشاوران خود برای انتخاب جانشین جدید برای پست ریاست کارکانان کاخ سفید و جایگزینی کِلی است.

 

به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از این منابع، «نیک آیِرس» رئیس پیشین کارکنان معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا و «میک مولوانی» رئیس برنامه و بودجه آمریکا گزینه‌های احتمالی جایگزینی کلی هستند.

 

مولوانی شامگاه چهارشنبه در یک مهمانی شام با رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشت و ترامپ نیز درباره سمت ریاست کارکنان کاخ سفید با او صحبت کرد.

 

بر این اساس، برنامه‌ها برای خروج کِلی از کاخ سفید، که انتظار می‌رود اوایل تابستان استعفای خود را به ترامپ تقدیم کند، نهایی نشده اما دیگر دستیاران و مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اختلافات چند ماهه، هنوز در دولت او باقی مانده‌اند.

 

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید هنوز از اظهار نظر درباره وضعیت جان کلی خودداری می‌کند.

 

کِلی اما به همکاران خود گفته که تمایل ندارد بیش از یک سال (در تاریخ ۳۱ جولای) در سمت خود باقی بماند. او معتقد است که نمی‌تواند برای رئیس‌جمهور آمریکا کار کند زیرا او دیگر به صحبت‌هایش توجه نمی‌کند.

 

در مدت زمانی که از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد بیش از ۲۰ نفر از اعضای ارشد دولت او اخراج شده، استعفا کرده و یا با نفراتی دیگر جایگزین شده‌اند. در بین آنها نام «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی و «جیمز کومی» رئیس اف‌بی‌آی نیز دیده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------