آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نماینده آمریکا در ناتو: روسیه می‌خواهد ترکیه را از ما جدا کند



اخبار,اخبار بین الملل,کی بیلی هاچیسن

نماینده آمریکا در ناتو روسیه را به تلاش برای جدا کردن متحدان آمریکا و بی‌ثبات کردن ائتلاف ناتو متهم کرد.

به گزارش فارس، «کی بیلی هاچیسن» نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه روسیه را به تلاش برای بی‌ثبات کردن این سازمان و دور کردن متحدان آمریکا از این کشور متهم کرد.

 

هاچیسن که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «روس‌ها تلاش می‌کنند ترکیه را [به سوی خود] برگردانند. آن‌ها تلاش می‌کنند بسیاری از متحدان ما را [به سوی خود] برگردانند. آن‌ها می‌خواهند قدرتمندترین ائتلاف دفاعی تاریخ جهان را بی‌ثبات کنند.»

 

وی همچنین با بیان اینکه ناتو باید از اوکراین در برابر روسیه حمایت کند، گفت کی‌یف تلاش می‌کند تا کشوری مستقل و باثبات باشد و ناتو باید برای دستیابی به این اهداف، به این کشور کمک کند.

 

در ماه‌های گذشته روابط آنکارا و مسکو بسیار گرم شده و سران دو کشور بارها با هم دیدار کرده‌اند. ترکیه و روسیه با همراهی ایران، همکاری نزدیکی در زمینه حل و فصل سیاسی بحران سوریه دارند.

 

پارسال «رکس تیلرسون» وزیر خارجه وقت آمریکا به صراحت از نزدیک شدن ترکیه به روسیه و ایران انتقاد کرد و گفت مسکو و تهران نمی‌توانند امتیازاتی را که غرب برای آنکارا فراهم می‌کند، ارائه کنند. واشنگتن همچنین ترکیه را تحت فشار قرار داده تا از خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه کناره‌گیری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------