آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کره جنوبی: تلاش برای خلع سلاح کره شمالی وارد مرحله حساسی خواهد شد



اخبار,اخبار بین الملل,لی دون هون

یک مقام ارشد کره جنوبی بر اهمیت همکاری واشنگتن و سئول در فرایند خلع سلاح کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از یونهاپ، یک مقام ارشد کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت که تلاش‌ها برای خلع سلاح کره شمالی طی ماه‌های آتی وارد مرحله حساسی خواهد شد.

 

لی دون هون، نماینده امور امنیتی و صلح شبه جزیره کره در وزارت خارجه کره جنوبی پیش از سفر به واشنگتن برای گفتگو درباره موضوع کره شمالی همچنین بر اهمیت همکاری واشنگتن- سئول در این فرایند تاکید کرد.

 

وی پیش از سفر به واشنگتن گفت: در مسیر به سمت خلع سلاح کامل شبه جزیره، چند ماه آتی بسیار مهم خواهند بود. بیش از همه عنصر کلیدی در این فرایند این است که کره جنوبی و آمریکا تا چه اندازه با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

 

کره شمالی و آمریکا قصد ادامه مذاکرات به منظور پیگیری توافق نشست سنگاپور را دارند. وزارت خارجه کره جنوبی مذاکره رو در روی رئیس جمهوری این کشور با مقامات ارشد کره شمالی را "بسیار سازنده و یک نقطه شروع" خواند.

 

سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس خبری خود در پیش از این هفته به مذاکرات پانمونجوم برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ ۱۹۵۰-۵۳ کره  اشاره کرد و تاکید کرد که وزارت دفاع مستقیما مسئول این موضوع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------