لوپوئن: امیری که می‌تواند هر چیزی را تغییر دهد



اخبار,اخبار بین الملل,بن سلمان

مجله لوپوئن فرانسه با عبارت "امیری که می‌تواند هر چیزی را تغییر دهد" در شماره اخیر خود بخشی را برای بررسی تغییرات صورت گرفته در عربستان پس از تصدی پست ولیعهدی عربستان توسط محمد بن سلمان اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، این مجله در گزارشی درخصوص عربستان و پیرامون تغییرات اجتماعی‌ که این کشور از زمان تصدی پست ولیعهدی توسط محمد بن سلمان شاهد آن بوده است، نوشت: ظرف شش ماه اخیر یعنی از زمانی که محمد بن سلمان عهده‌دار پست ولیعهدی شده است و تمامی پرونده‌ها را در دست گرفته، عربستان شاهد تنش و تغییر شده است.

 

این مجله در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد که این امیر جوان ۳۲ ساله ایده از بین بردن تمامی افکار رادیکالی در عربستان را دارد و برای تغییر اجتماعی فراگیر در عربستان تلاش می‌کند که این تغییر با تصمیم تاریخی برای دادن اجازه به زنان برای رانندگی کردن و همچنین باز کردن سینماها آغاز شد.

 

این امیر جوان همچنین دست به طرح‌هایی برای توسعه اقتصادی کشورش می زند تا عربستان را از سلطه نفت خارج کند.

 

اما این مجله فرانسوی نسبت به این امر هشدار داد که شتاب این امیر جوان برای اجرایی کردن تمامی این طرح‌ها ممکن است باعث تنش‌های گسترده در عربستان شود.

 

مجله لوپوئن در گزارش دیگری نیز درخصوص روند اقدامات علیه فساد صحبت کرد که در جریان این روند امیران و مسوولان و بازرگانان برجسته نیز در عربستان بازداشت شده‌اند.

 

این مجله همچنین فاش کرد که پس از این اقدامات در ریاض، در پاریس نیز اقداماتی برای شناسایی شبکه‌های جدیدی که مرتبط با امیران بازداشت شده در ریتز کارلتون هستند، آغاز شده است که این روند شناسایی‌ها با همکاری مسوولان عربستانی صورت می‌گیرد.

 

این مجله به نقل از دیپلمات‌های فرانسوی گزارش داد که پاریس تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون این امر آغاز کرده است که مشخص شود تعدادی از امیران و مسوولان و بازرگانان بازداشت شده در ریتز کارلتون شبکه‌های جدیدی را در فرانسه برای انتقال اموال خود به این کشور شکل داده‌اند یا خیر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------